sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:191

הספיקו לשמוע מה טיבו של העסק שהם נכנסים אליו . הם מוכנים אפילו להחזיר את המקדמה על אף האמור בחוזה ; לנסוע אינם רוצים . אחרי יום של ויכוחים הוסכם שהם יסעו אם ישלמו להם 12 , 000 לירות . לנו לא היתה ברירה , שהרי מוכרחים היינו לנצל את האניה היחידה שבאה בחשבון ברגע ההוא . מיליידי הסכימה לשלם את הכסף בתנאי שהחוזה החדש ייכתב על שמה . מ . ק . התנגד וטען שהאניה שלו והחוזה צריך להישאר על שמו , אבל הוא היה ג'נטלמן ולאחר שראה שכל העניו עלול להיקבר בשל כך הסכים להעביר את החוזה על שם מיליידי . מחשבתה העיקרית של מיליידי היתה שעכשיו תוכל להכריח את אנשי "ספירולה" לשלם חמש לירות במקום לירה , אולם הדבר לא עלה בידה . אנו הסברנו שבלעדינו אין הורדה : אניות ההורדה הן שלנו , ולכן המחיר נשאר לירה אחת . גם הלירה הזאת לא היתה לנו , בסופו של דבר : הישיבה של חדשיים וחצי בסולינה , דמי שכירה נוספים בעד "ספירולה , " דמי שכירה ודלק ל"סטיפאנו , " שליש האינסטלציה של "סקריה , " חלקנו ברכישת המזון לדרך - אלה כילו את כל שש הלירות שהיו לנו ונאלצנו ללוות 500 לירות מחברינו שבבולגריה כדי לעבור בדרכנו מסולינה לקושטא בווארנה ולאסוף שם עוד 50 מעפילים . בינתיים נסעו התורכים עם מיליידי מסולינה לבוקארשט . משם , לאחר שקיבלו 6 , 750 לירות , השיגו את הרשיון להעלות את אנשי "סאטורנוס" ל"סקריה . " ואולם למיליידי חסר כסף והיא לא יכלה לשלם את 12 , 000 הלירות שנדרשו ממנה . החלטנו אפוא להביא עוד שיירה מהונגריה . השיירה הזאת , שאורגנה כבר קודם , יצאה מיד לדרך והגיעה לסולינה באניה "גרין . " באותו הזמן אורגנה השיירה הרומנית . בינתיים התעוררו שתי שאלות : התורכים ראו שנוספו אנשים והחליטו לדרוש 15 , 000 לירות , ואילו מבחינתנו האניה שהוכנה בשביל 2 , 000 נוסעים , לכל היותר , היתה פתאום צריכה לקלוט . 2 , 300 הפרש זה של 300 איש היה הקמצוץ שלדעת הכל הגדיש את הסאה . אולם לא היתה ברירה . עד כאן דיברתי על השאלות המינהליות של השיירה : על הבעיות הכספיות שהעסק כולו שקע בהן , קצת משום שפלטין יצא לדרך בלי כסף וקצת משום שנאלצנו לממן את ההפלגה על ידי חוזה עם קבלן פרטי שעיקר מטרתו הרווח הפרטי . ועכשיו כמה מלים על האירגון הטכני הפנימי של חיי השיירה . המארגן הראשי היה גלעזר . בעזרת פלטין אירגן את "ספירולה" עד שעשה אותה מופת לכל אניות המעפילים . והוא , הוא שאירגן , בעזרת עוזריו מ"ספירולה , " את החיים ב"םקריה . " בייחוד הצטיין אחד מעוזריו , ארנסט הרטמן , המחסנאי הראשי . האיש הזה היה הממונה על רכישת המזונות , שמירתם וחלוקתם . הוא היה עסוק

סוכנות סטימצקי בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help