sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:177

בחיפוש אחר אניה כ הבריטית להשכיר בר הזכרתי אניות ביוון שהיה , שכתוצאה להברחת קושי גדול ממנה עולים למצוא אסרה לארץ ישראל אניה ממשלת , משתי ; יוון סיבות והעלאת על : בעלי ההתערבות המחירים האניות הכללית בכל הנסיעות בים . נוספה לכך סיבה שלישית , מורכבת יותר : החלו לרנן אחר המעפילים שהם קהל מרדני העלול להשתלט על האניות ולהובילו בכוח לארץ ולמסרן שם לידי האנגלים . ושתי דוגמאות היו לכך : האניה "פאריטה" ( להבדיל מ"פאטריה '' שטובעה כעבור זמן בנמל בחיפה ) עלתה בערב בהיר אחד על חופה של תל אביב ועמדה שם כאנדרטה לבעליה השכול , דמטריוס מינקוליס מפיראוס , והאניה "נואמי יוליה , " שבניגוד לכל חוקי ההגיון נכנסה לתוך נמל חיפה והתמסרה לידי האנגלים . ומה קרה לקברניטים של שתי האניות' הם נרצחו יחד עם כל המלחים ! ראיה לדבר , שזה חדשים אין מהם לא קול ולא קשב . ( למעשה , ישבו שניהם באותה תקופה יחד עם כל מלחיהם בבית הסוהר המרכזי בעכו . ( נוסף על כל אלה פירסם עתון רומני "פארסה '' ידיעה סנסציונית מאיזמיר שבתורכיה , בה סופר שהמעפילים של אחת האניות התמרדו והיו חילופי יריות בינם לבין רב החובל . שני מעפילים נהרגו , אך רב החובל הושלך הימה . התברר שהסנסציה היתה מוגזמת מאד , אבל הצרה היתה שכל האניות שעליהן דובר היו דווקא בשירות בית"ר ובעלי האניות שאלו , לא בלי צדק , היכן הערובה ש '' לא תעשו זאת שוב . " לנו היה בימים ההם רכוש אחד יקר מציאות : היו לנו שלוש אניות קטנות שנועדו לקבל את הנוסעים מרחק 20 מיל מחופי ארץ ישראל ולהביאם לחיפה . אלו נקראו בלשוננו "סירות הורדה , " ולנו היו שייכות . בכל אופן , כך חשבו הכל , וזה היה הקלף היחיד שלנו . אחת האניות היתה שבורה , לאמיתו של דבר , השניה היתה גרועה , והשלישית , הטובה שבכולן , נפלה לידיו של יהודי יווני אחד שהשתמש בה לצרכי מסחר במזרח הים התיכון והיה נוהג לטלגרף לנו מכל מיני נמלים שאם לא נשלח לו עוד 100 לירות , לא יוכל לתקן את המכונה

סוכנות סטימצקי בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help