sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:168

סקריה סיפורה של ספינה ה היתה נהר ( חיטה הוא , הדרך נפט המוצא ועוד העיקרית ) היחיד לגרמניה להובלת של . לכן גרמניה כל גם הרכוש , הפכה סלובאקיה שבזזו רגנסבורג הגרמנים והונגריה נמל הנפט מרומניה לימ . של זו גרמניה . השאיפה להתקרב לנהר ולהשתלט עליו מכתיבה את הפוליטיקה המלחמתית של רוב המדינות באותו חלק של אירופה . היינו עדים לפלישה הרוסית לבסראביה , שנתנה לרוסים את נמל רו , י שבין גאלאץ לסולינה ואת הפלג הצפוני של הדלתה של הנהר ( דלתה זו שלושה פלגים לה , וסולינה שוכנת על חופי הפלג הראשי , הוא המרכזי . ( הספינות העוברות בנהר הזה משקפות נאמנה את האנדרלמוסיה המדינית של האיזור כולו . במימי הדנובה נראים רגליהן של כל האומות . כך לאנגלים ולצרפתים , למשל , יש ציים שלמים הפועלים בקביעות בהובלה בנהר . לכל סוג של אניה היו חוקים משלה . הדבר מקשה מאד על השימוש בנהר , אבל גם נותן הרבה יותר אפשרויות לקומבינציה הספורטיבית של כל המבריחים , שודדי הים ומארגניה של שיירות המעפילים . האניות העוברות בנהר הן משלושה מינים : אניות קטנות ההולכות ישר מבודאפשט עד מוצא הנהר ומשם , בלי להיעצר הן יוצאות לים הפתוח ונוטעות למקום שהן צריכות ; אניות נהר - רובן מצוידות בגלגלים - הנוסעות משפך הנהר עד רגנסבורג ורפסודות , מעין חביות ענק השטות בנהר בלי כל מנוע , והנגררות על ידי ספינות גרר קטנות בעלות מנוע חזק . תכופות רואה אתה שם שייטת שלמה של רפסודות טעונות , הנסחבות בשרשרת בזו אחר זו מאחרי אניית הגרר הנאבקת נגד הזרם . הזרם תמיד מהיר , אך בנקודה אחת הוא נעשה אפילו קצת מסוכן - במקום שבו הנהר מבקיע לו דרך בין סלעי הקרפאטים , במיצר הנקרא "שער הברזל . " מקורו של הנהר ביערות האפלים של הרי שווארצוואלד ( היער השחור ) משם הוא עובר את ארץ הגבעות של באווריה ומוסיף להתפתל עד הגיעו לגבול הרומני ( שם נמצא "שער הברזל . ( " משם והלאה עושה הנהר את דרכו במישור .

סוכנות סטימצקי בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help