sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:131

מעניינת כי בסביבות אלו יש מספר מעיינות של מים מתוקים תת ימיים ( כלומר : נחלים של מים מתוקים היוצאים תחת לחץ מתוך מנהרות תת ימיות לתוך המים המלוחים של הים ונמהלים בהם . ( אינני יודע אם עובדה היא , אך אם כן הרי עדיין עשויה היא פעם להועיל . אולם את תכניות התמרון ערכנו ללא כל קשר לתכנית טיראן . כחדשיים עבדנו על התכניות . בחרנו בשטח מסוים בדרום צרפת , בסביבות העיר נארבון , ותיכננו תמרון משולב שישתתפו בו כאלף איש , שחלקם יגיעו מן הים וחלקם מן הכפרים שבחוף במטרה להשתלט על העיר ולהחזיק בחלק מן הסביבה . כתום עבודתנו , שאני לפחות למדתי ממנה הרבה , מסרנו את התכנית לירי אבי . אינני יודע מה היה גורלה של תכנית זו אחר כר . אינני יודע אם סתם נגנזה , או שאבי מסר אותה לידי שלטוךבית"ר ושם גנזוה . בינתיים סיימתי את חוק לימודי בפאריז וחזרתי גם אני לארץ . עדיה גורביץ' התחתן , ודווקא עם אותה עדה שטיינברג שהוזכרה בשירו של אבי . אך המגע בינו לבין אבי לא התרופף ושוב עבר לשטח חדש : בעיית היחס לדת . נדמה לי כי גורביץ' שלא כמוני , לא היה אתאיסט מוחלט וראה בדת היהודית אותו גורם שנגדו יש להתקומם : הדת , שידעה לשמור את מסורת העצמאות העברית ולהביאה לדורנו היתה גם הגורם הראשי שמנע את תחייתה של עצמאות זו . הדת על טכסיה תוכננה והוקמה כדי לשמש תחליף למדינה שנגוזה , והיא אמנם משמשת תחליף מוצלח - עד כדי כך שהיא מונעת מן היהודי את התחושה שחסרה לו עצמאות . הדת גם מונעת את עצם הפעולה למען החזרת העצמאות והקמת המדינה : לכך ידאג המשיח , שיבוא בהגיע השעה ; ובינתיים עזות פנים היא לעשות דבר וחצי דבר בכיוון זה , עזות פנים וחילול השם . בקונגרס היסוד של הצ '' ח בווינה ב 1935 הכריז אבי על הברית עם היהדות הדתית . שני אנשים עלו על בימת הקונגרס להתנגד לקו זה . הראשון היה הפרופיסור קולישר , איש מדע מובהק ואתאיםט מן האסכולה הישנה ( שאליה גם אני מעז לשייך את עצמי . ( הוא נשא בהזדמנות זו , כך יודעים לספר אלה ששמעו אותו , את נאומו המזהיר ביותר . נדמה לי שהוא ראה בדת סתם גיבוב של הבלים ואמונות שווא , ובעיניו היה זה שגעון ממש , לתנועה פוליטית מתקדמת לבוא בברית עם גורמים דתיים , ומה עוד לחרוט על דגלה ססמאות דתיות . אחריו נאם עדיה גורביץ . ' גם נאומו היה , כנראה , נאום גדול ( אני יודע ששמואל מרלין , שישב באולם , התרשם באופן רציני , ( אולם ביסוסו שונה היה מזה של קולישר . גורביץ' ראה בברית עם הדתיים צעד אחורנית , צעד בכיוון הסותר את כיוון ההיסטוריה . כאמור , לא שמעתי את נאומו זה של עדיה גורביץ . ' בעת ההיא ישבתי בנהריים שבעמק הירדן , כמהנדס משמרת בתחנת הכוח . הידיעות על קונגרס וינה הגיעוני באיחור רב , ועל נאומו של גורביץ' נודע לי לראשונה מן הדו"ח הקצר

סוכנות סטימצקי בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help