sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:77

מפות , ניירות שקופים המורכבים על גבי מפות כדי לרשום את השמות העבריים של המקומות השונים . מפות , מפונים , מילונים וסתם ספרים ונירות היו פזורים על כיסאות , על הארון , על הרצפה , והיה רק כיסא אחד שעליו היה אבי יכול להציע לאורחת לישיבה . אך למרבה הצער הניח לפני כן על הכיסא תפוח זהב מקולף ומחולק לשני חצאים . הגברת ה תה לבושה בגד ולזז משי מבריק ודק , הדוק לגיזרה , לפי אופנת אותה שנה . אני זוכר את הבעת פניה כשנוכחה לדעת שמושבה רטוב . אינני יודע מה סיפרה עלינו , אבל אני זוכר שאמי אמרה פעם שסיפורה מוגזם בכל זאת מאד . דירה זו היתה ברחוב זה לה טומכ איסואר מס' , 71 רחוב אפל בייבע הארבעה עשר . לאחר שנה שנתיים עברנו משם לרחוב אחר באותו רובע , רחוב מרייה דאוי , ושם גרנו עד הסוף . אני התחלתי ללמוד צרפתית , והדבר עלה בידי בקלות . אולם את עיקר לימוד המשכתי בעברית עם מורה פרטי , שהכין אותי אז לכניסה לכיתה המתאימה של בית הספר הריאלי העברי בחיפה . הוא כתב מכתב לד"ר בירם , מנהלו הנודע של בית הספר , וביקש פרטים על האפשרות לקבל אית לשם . כשב 196 <) נכנסתי ללמד מתימטיקה בבית ספר זה ( בתוך השאר , כדי לממן את שכר הלימוד של שני ילדי שלמדו שם , ( מצא אחד מחברי לעבודה את המכתב באחד התיקים הישנים של בית הספר . לחיפה עמדנו לנסוע "בשנה הבאה . " אולם השנים עברו ולא נסענו , והדבר נמאס עלי . בקיץ 1926 החלטתי להיכנס לבית ספר צרפתי . אני אומר שאני החלטתי , כי הדבר היה ממש למרות רצונו של אבי , ששנא בתי ספר מימי ילדותו ולא ראה כל צורך בלימודים פורמאליים . בצרפת בחינת הבגרות מתחלקת לשני חלקים , ששנה אחת לפחות צריכה לעבור ביניהם . החלטתי לגשת לחלק א' של בחינות הבגרות במגמה הריאלית במועד הסתיו של אותה שנה . נרשמתי בבית'הספר ללימודים בהתכתבות והתחלתי לפתור בעיית ולכתוב חיבורים ולשלוח אותם בדואר למורי האלמוניים . להפתעת אבי , קיבלתי ציונים משביעי רצון ובמתימטיקה אפילו מעל לזה . אבי לקח אותי לשיחה ואמר לי שקודם לא דאג , כי חשב שאין לי כל סיכוי להצליח , אבל עכשיו נראה שאנ מתקדם ברצינות ולכן עלי להבין שבית ספר הוא אחריות ועול קשה , ואץ זה פשוט כלל ועיקר . אני עמדתי על שלי והמשכתי להתכונן ובסוף אותו קיץ נגשתי לבחינה , בהיותי בן 15 ו 9 חדשים . גיל מיזער בבחינה זו היה 16 שנה , ונאלצתי לבקש ולקבל "היתר גיל . " אולם בבחינה עצמה נכשלתי : לא היה ל כל נסיין בדברים כאלה , וגם צרפתית עדיין לא ידעתי די הצורך . אחת השגתי , מכל מקום : היתה לי תעודה של מי שנכשל בבחינת בגרות . זו היתה התעודה האקדמית היחידה שהספקתי לרכוש משך כל חיי הארוכים עד אז . עם זאת ,

סוכנות סטימצקי בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help