sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:72

בלונדון למדתי ברצינות . היו לי שני מורים , זוג סטודנטים ארצישראליים צעירים ו שמואל ובתיה ייבין . מר שמואל ייבין , שהוא כיום מעמודי התווך של האריכיאולוגיה הישראלית הרשמית , לימד אותי עברית והיסטוריה , ואשתו בתיה מתימטיקה . מעניין כי לשני אלה היו עלי דעות מנוגדות בתכלית . הוא נואש ממש "לעשות ממני בן אדם . " דבר זה נבע לא רק מזה שאני נטול כל זיקה למדע הקרוי כתיב ( עד עצם היום הזה קשה לי לפעמים לזכור אם את המלה תל אביב כותבים ב"ת" ו"א" או בייט" ובי'ע , " ואם בספר זה הכתיב הוא פחות או יותר מקובל הרי זה הישגם של עורכי הספר ולא שלי או של מר ייבין רבי . ( גם בהיסטוריה לא גליתי ענין כלשהו . "היסטוריה" היה למעשה הכינוי לתולדות מצרים , מקצוע בו התמחה מר ייבין באותן השנים , וזאת לימדני בנאמנות . זוכר אני עד היום שבין הפרעה של השושלת השלישית יש להזכיר את ססוסטריס . מר ייבין יתפלא אולי לדעת שמאז יש בי סקרנות אמיתית להבנת דברי ימיה של מצרים העתיקה וללא כל לחץ אפילו קראתי כמה דברים על כך . אלא שבאותה התקופה כבר היו העניינים לאחר ייאוש . מדי שבועיים היה ייבין מבקש שיחה עם אבי והם היו מסתגרים לשעה קלה בחדר העבודה כשאני מחכה , חרד לגורלי , בחוץ . לעולם לא ידעתי מה דובר שם , כי אבי לא הסיק את המסקנה ההגיונית משיחות אלו ולא העיר לי דבר . הוא החזיק באמונה כי אין זה מעניינם של הורים להתערב בלימודי בניהם , ובמיוחד לא בציונים שהם מביאים הביתה . בתיה , לעומת זאת , התיחסה אלי בידידות וידידותנו עמדה במבחן של 40 שנה עד היום הזה . היא לימדתני גם טבע , ובתוך השאר הסבירה לי חלק מתעלומת בואם של תינוקות לעולם . אמרתי שאבי לא התערב בענין הישגי הלימודיים , אך התעניינותי החדצדדית במתמטיקה הדאיגה אותו . הוא לא הכיר מדע זה , ולזרא היתה לו המנטאליות של ברנש המתמסר לו . המחשבה כי אני , לשם מנוחה ומתוך ענין אמיתי , יכולתי להשתטח על הספה ולפתור בעיות מתוך ספר אלגברה , נראתה לו מגוחכת עד כדי זרות . הוא פשוט לא האמין שייתכן הדבר . היה מי שיעץ לו למנוע ממני התקדמות מהירה מדי במתמטיקה , והנה כשקרב יום הולדתי ה 12 ( כלומר , שנה אחת לפני ברלין ) רמזתי להורי רמז דק , שאינו משתמע לשתי פנים , שאני מצפה לשני ספרי אלגברה מסוימים כמתנה . הלכתי לישון מתוך בטחון פנימי כי בקומי יהיו שני הספרים מונחים על השולחן ליד מיטתי , כמנהגה של אמי בימי הולדתי מאז ומתמיד . ואמנם בבוקר יום ההולדת היתה חבילה מונחת על שולחני . פתחתיה ברטט מתוך ציפיה לדפדף בספרים המבוקשים . אלא שמתוך החבילה הוצאתי - לא יאומן כי יסופר ! - דיותה עגולה מכסף ( עטים נובעים היו אז עדיין "לא לילדים . ( " כיום , כמחנך ומורה

סוכנות סטימצקי בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help