sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

דוגמה   נוספת   היא   בתחום   אנשי   המילואים .   רוב   הצבא השווייצי   הוא   צבא   מילואים   ומקצועי .   לאחד   התרגילים הגיע   ראש   אכ"א   גדעון   שפר   והתפתח   שם   דו-שיח   שהראה עד   כמה   הפער   גדול .   שפר   שאל   את   אחד   המפקדים השווייציים '   : אם   אתה   צריך   60   טנקיסטים   לתרגיל   מילואים , כמה   אתה   מזמין ; ' ?   השווייצי   הסתכל   בו   בתימהון   וענה : ' מה   זאת   אומרת ,   אם   אני   צריך   60   אני   מזמין   . ' 60   שפר   שאל אותו '   : מה ,   כל   ה60-   באים ; ' ?   השווייצי   ענה   לו '   : אני   שולח להם   צו   מילואים   שנתיים   מראש   והם   באים . '   ושפר   שוב שאל '   : ואם   לא , ' ?   השיב   השווייצי '   : אם   לא ,   אז   הוא   משלם חמישה   אחוזים   יותר   מס   הכנסה . ' שפר   בדק   זאת   עם   אחד   החיילים ,   כשתפס   מילואימניק ושאל   אותו   'מתי   יש   לך   מילואים ; ' ?   הבחור   הוציא   את הפנקס   עם   ההזמנה   ואמר   לו   'עוד   כמעט   שנתיים . "' איך   עבר   עליך   תהליך   השחרור   והיציאה   לאזרחות , לאחר   שנים   כה   רבות   בצבא ? " השתחררתי   ב99-   והחלטתי   שלא   לעסוק   בענייניים   צבאיים כמקצוע .   זו   הייתה   החלטה   ברורה   שאינני   מוכר   נשק   ולא משהו   מהסוג   הזה .   התחלתי   לחפש   עבודה   בהיי-טק .   לאחר תקופה   מסוימת   פגשתי   חבר   טוב ,   עוזי   רון ,   סא"ל   במיל' בחמ"ן ,   שהחברות   בינינו   התפתחה   מהתקופה   שהיה   ביחידת התצפיות   בפיקוד   הצפון .   הוא   ייצג   בארץ   חברה   של   כימיקלים והגיע   לגרמניה   למפעל   של   דבק   מגע ,   ושם   אמרו   לו   שיש חברת   רכבות   שמנסה   לזכות   במכרז   הרכבות   בישראל .   הוא קבע   אתם   פגישה   ונהפך   לנציגם   בישראל   והציע   לי   לנסות לזכות   יחד   במכרז   לרכבות   דו-קומתיות   בארץ .   זה   מצא   חן בעיניי   מאוד   כי   זה   היה   משהו   ממשי ,   כמו   ברזלים   ופסי רכבת .   לא   היה   לי   מושג   על   משבר   ההיי-טק   שיגיע   כעבור שנה ,   אבל   לכולם   אמרתי   שעשיתי   הערכת   קמ"ן   על   הנושא ולכן   ידעתי   להימנע ... בשלב   מסוים   רכש   קונצרן   הרכבות   העולמי   בומברדייה   את החברה   הגרמנית .   תהליכי   הרכישה   של   בומברדייה   יצרו לסוכנות   מצב   קשה   בארץ   -   היו   לה   שלושה   סוכנים ,   שכל אחד   מהם   היה   ממונה   על   מוצר   שונה .   אחרי   שלוש   שנים , ב , 2002-   ביקר   נשיא   בומברדייה   בארץ   והציע   לי   לרכז   את כל   פעילות   החברה   בארץ   ולבטל   את   הסוכנות   על   ידי   הקמת חברה   בת   לבומברדייה   בארץ .   השבתי   כי   מבחינה   חברית איני   יכול   לעשות   את   זה   לעוזי ,   שאחרי   הכול   הכניס   אותי לעסק .   אמרתי   שרק   אם   עוזי   יסכים   אני   מוכן .   הוא   התפלא מאוד   ואמר   שהם   פשוט   ייקחו   מישהו   אחר .   אמרתי   לו שהחברות   הזאת   חשובה   לי   יותר   מהתפקיד . אחרי   כמה   חודשים   פגשתי   אותו   באיזו   תערוכה   בחו"ל   והוא אמר   לי   שהוא   התרשם   מאוד   מהנאמנות   החברית   ולאור זאת   החליט   לנהל   מו"מ   עם   עוזי   על   מנת   שייתן   את   ברכת הדרך .   כך   נעשה ,   והיום   אני   מנכ"ל   החברה   בארץ .   יש   לנו 300   קרונות   מתוצרת   החברה   בשימוש   רכבת   ישראל ,   אנחנו משתתפים   במכרז   על   הרכבת   הקלה   בתל   אביב ,   ומשנת 2005   נכנסנו   גם   לתחום   האווירי ,   שבו   אנחנו   מנסים   לעניין את   אל-על ,   ארקיע   וישראייר   במטוסים   שלנו .   בארקיע   כבר יש   היום   מטוסים   שנרכשו   מבומברדייה . " מה   אתה   מביא   אתך   לעבודה ,   מהניסיון   הצבאי ? " שני   פרמטרים   חשובים   מאוד .   כאיש   צבא   ומפקד   יחידה אתה   לומד   להפעיל   מטה .   הרבה   מאוד   מנהלים   שמנהלים את   המשק   אצלנו   אינם   יודעים   לעשות   עבודה מסודרת   של   מטה ,   ואז   אין   תיאום   בין החטיבות   העסקיות   או   שהדברים   לא   זזים . זה   ניסיון   אדיר   שהצבא   נותן   למפקדיו . דבר   נוסף   הוא   הקשרים   והיכולת   להתנהל במרחב   הבין-לאומי .   הייצוג   של   ישראל   בשווייץ כנספח   והמפגש   עם   אנשי   מודיעין   מכל   העולם , מעניקים   יתרון   גדול   מאוד   בפרספקטיבה בין-לאומית .   אני   נפגש   עם   מנהלים   שאינם מקיימים   את   המגע   הנכון   עם   מנטליות   זרה . חשוב   לציין   גם   שההיכרות   האישית   והקשרים שנוצרים   בצבא   ממשיכים   הלאה   לאזרחות , דבר   שיכול   לסייע   מאוד .   קרה   לי   פעם   שאחד המנהלים   בחברה   אמר   שאילו   היה   יכול   להשיג פגישה   עם   שר   התחבורה ,   הוא   היה   יכול   להזיז דברים .   הרמתי   טלפון   לרל"ש   של   השר ,   שהיה איש   צבא   בעברו ,   ושאלתי   אם   אפשר   להיפגש אתו .   בתוך   שעתיים   נפגשנו .   האיש   היה   המום . בכל   מדינה   אחרת   צריך   קשרים   ונדרש   זמן רב   כדי   להיפגש   עם   פקיד   בכיר . " מהם   הקשיים   העיקריים   העומדים   לפני   אנשי   צבא משוחררים ? " לצערי ,   לקצינים   משוחררים   רבים   קשה   למצוא   עבודה . לפעמים   אני   שואל   אחד   מהם   מדוע   לא   לקח   עבודה   מסוימת , והתשובה   היא   'לא   נתנו   לי   פקידה ,   או   נהג ,   או   תנאים   מהסוג הזה . '   אני   חושב   שאיש   קבע   שמשתחרר   מצה"ל   צריך   להבין שכל   התרבות   הניהולית   בעולם   העסקי   היום   אינה   מתעסקת בפקידות   שמכינות   קפה   וכדומה .   קרה   לי   כמה   פעמים   שנשיא החברה   מתכתב   אתי   בדוא"ל ,   או   מתקשר   אליי   באופן   ישיר בלי   תיווך   המזכירה   שלו .   חשוב   להתפכח   מהר   מאוד . נקודת   תורפה   נוספת   היא   חוסר   ידע   מוחלט   בניהול   כספי . רואים   חבר'ה   צעירים   שלמדו   את   הנושא   הפיננסי   ורכשו ניסיון   בתחום ,   מסובבים   על   האצבע   תתי-אלופים   ואלופים שאין   להם   מושג   איך   מתנהל   העולם   הכספי .   חייבים   להבין שלא   מדובר   בתקציב   לתחמושת ,   או   בתרגיל   אוגדתי .   חייבים להשקיע   הרבה   בלימוד ,   אחרת   אי   אפשר   לשרוד .   בעולם העסקי   הבנה   פיננסית   משולה   ליכולת   לקרוא   ולכתוב . " 300   קרונות   מתוצרת   החברה   בשימוש   רכבת   ישראל

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help