sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

יומן   מל"מ פעילות   מרכז   המידע למודיעין   ולטרור   מינואר   2006   ביקרו   בתצוגת   השלל   הפלסטיני   בגלילות יותר   מ 1 , 600-   מבקרים ,   ובהם   בלטו   קבוצות   מבקרים   מחו"ל ( יהודים   ואחרים , (   משתתפי   קורסי   בה"ד   , 15   תלמידי   בתי ספר   מרחבי   הארץ   ואנשי   תקשורת   מהארץ   ומהעולם .   חלק   מהקבוצות   אף   שילבו   בביקורן   סיורים   מודרכים במתקני   אתר   ההנצחה   בשיתוף   צוות   המל"מ .   לחלק   מהקבוצות   ניתנו   הרצאות   מפי   ד"ר   קהתי   איש המרכז   וד"ר   ארליך   מנהל   המרכז   בנושאי   ההתמחות   של המרכז ,   בנושאים   כגון   האסלאם   הקיצוני ,   אנטישמיות   בעולם הערבי . מוסלמי ,   המלחמה   על   התודעה . ביקורים   ראויים   לציון :   כתב   הJanes-   בארץ ;  כתב   ה . Jerusalem   Post-   ר'   מטה   לוט"ר   ואנשיו ;  קורס   קמ"נים ;  קבוצת   חברי הקונגרס   היהודי   העולמי ;  קבוצת   מנהיגים   יהודיים   צעירים מניו-יורק   ;( UJC )   קבוצת   מנהיגים   יהודיים   ואנשי   אקדמיה מפילדלפיה ;  פורום   כל   הנספחים   הזרים   בארץ ;  מר   נחמן שי   -   מנהל   הUJC-   בארץ ;  קבוצת   אורחים   מגרמניה   חברי האגודה   לידידות   ישראל-גרמניה   ועוד .   קבוצות   תלמידי   תיכון   "גימנסיה   הרצליה"   מתל   אביב , תלמידי   תיכון   מכרמיאל   ומעמק   חפר .   זאת   במסגרת   שיתוף פעולה   של   המרכז   עם   מדור   טל"מ  ( טיפוח   לימודי   מזרחנות ) בענף   איתור   של   חמ"ן . עלון   מידע   -   NEWSLETTER   -   מל"מ באנגלית בראשית   השנה   החדשה   הפיץ המל"מ   עלון   מידע   באנגלית ( NEWSLETTER )   ובו   תמצית האינפורמציה   שפורסמה   במהלך שנת   2005   בביטאוני   מל"מ .   את העלון   ערכה   סמדר   תימור ,   והוא מוצג   גם   באתר   האינטרנט   של המל"מ .   העלון   מופץ   בחו"ל לידידי   המל"מ   וגורמים   חדשים בנוספים .   בכוונתנו   לקבל   משוב מהקוראים   ולהפיץ   עלוני   מידע נוספים   במהלך   השנה . אתר   לזכרו   של   מקס   בינט   ז"ל מישל   דגן   בינט   יזמה   הקמת אתר   אינטרנט   לזכרו   של   אביה מאיר   מקס   ז"ל ,   אשר   נפל במילוי   תפקידו   המודיעיני במצרים . כתובת   האתר : www . meirmaxbineth . org מתרשומות   הדיונים   של   ההנהגה   הישראלית   בעת   המשבר , שתוכנן   פורסם   באחרונה ,   עולה   כי   שתי   הדאגות   החמורות ביותר   של   הממשלה   והצבא   היו   מהתערבות   סובייטית ישירה   ומהתקפה   על   הכור   בדימונה .   אחד   הדחפים   החזקים ביותר   למכת   הפתיחה   של   ישראל   היו   שתי   טיסות   ביון   של " מטוס   מסתורי )  " כדברי   אתר   חיל   האוויר )  מעל   המתקן , ב17-   וב26-   במאי .   פרטים   מוסמכים   על   הטיסות   הללו   לא פורסמו   מעולם ,   אך   הגרסאות   השונות   והסותרות   שכן הופיעו   ואשר   מעידות   על   מהירות   וגובה   חריגים   של המטוסים ,   שמנעו   את   יירוטם ,   גרמו   לנו   להטיל   ספק   בזיהוים המקובל "   : כנראה"   מיג21-   מצריים .   וזה   הוליך   אותנו   לראיות פוזיטיביות   אשר   לזהותם   של   המטוסים . הזיהוי   המוטעה   במאי   67   מובן   בדיעבד ,   מאחר   שלמודיעין המערבי   נודע   לראשונה   על   קיומו   של   מטוס   סובייטי   מתקדם הרבה   יותר ,   שייקרא   לימים   מיג , 25-   רק   ביולי   של   אותה שנה .   אך   מקורות   רוסיים ,   לרבות   טייסי   הניסוי   של   הדגם הזה ,   מעידים   שהוחל   בניסויו   המבצעי   כבר   באפריל ,   כי שניים   מאבות   הטיפוס   הוצבו   לשם   כך   במזרח   התיכון   וכי נעשו   בהם   לפחות   שתי   טיסות   מעל   ישראל . על   סמך   ניתוח   מדוקדק ,   הסקנו   שמדובר   בטיסות   מעל דימונה ,   שביצעו   טייסים   סובייטיים ,   בהנחיה   ישירה ממוסקבה . אם   כן ,   ל מה   הן   נועדו ?  על   עצם   קיומו   וצורתו   של   המתקן ניתן   היה   ללמוד   מלווייני   ביון   וממקורות   אחרים .   אך   רק טיסות   כאלה   היו   יכולות   לבחון   את   טילי   ה'הוק'   שהגנו   על הכור . במפות   המבצעיות   שהוכנו   בשביל   מפציצי   מצרים וברית-המועצות   סומנה   מטרה   זו   רק   כאתר   של   'הוקים . ' ובעיקר :   הופעתו   של   מטוס   בלתי   מוכר   -   בעל   ביצועים אימתניים   שלא   היה   לישראל   או   למערב   כל   מענה להם   -   מעל   האובייקט   הרגיש   ביותר   בארץ ,   הייתה   ההתגרות האולטימטיבית   בישראל   כדי   שתרים   סוף-סוף   את   הכפפה ותפתח   במלחמה   "תוקפנית . " בכך   ההתגרות   השיגה   את   מטרתה ,   אלא   שישראל   הגיבה בצורה   ובעוצמה   שהסובייטים   לא   שיערו ,   מתקפת-הנגד הערבית   שתכננו   הסובייטים   לסייע   בה   לא   התממשה ,   והסוף ידוע . מיג   25 הזיהוי   המוטעה   במאי   67   מובן   בדיעבד ,   מאחר   שלמודיעין המערבי   נודע   לראשונה   על   קיומו   של   מטוס   סובייטי מתקדם   הרבה   יותר ,   שייקרא   לימים   מיג , 25-   רק   ביולי של   אותה   שנה

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help