sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:29

כעבור שבעה ימים מאז הגעתי לוויגו , ב29- בינואר , 1940 חציתי ברכבת את הגבול לפורטוגל בדרכי לליסבון , כבלדר הקונסוליה . כעבור שנים , בקוראי את זיכרונותיו של ווינסטון צ'רצ'יל על מלחמת העולם השניה , בכרך א , ' ( עמודים ( 682 , 510 הזדקר לעיני השם Vigo והסיפור על האניות הגרמניות . ב22- במרץ , כותב צ'רצ'יל , אז הלורד הראשון של האדמירליות ( שר הצי , ( לראשי המבצעים ומודיעין , סודי-לפעולה ( for : action secret ) are non-German , and among the merchant ships , many of whose crews there are still a number of German “ Mr . Shinwell declares that in Vigo Is there anything in this ?" brought them out , suitably rewarded . up by our ships , and those who had to sea , where they could be picked to get these crews to take the ships some organisation it would be possible suggests that with a little money and Ger man many of non-Nazis . He מסוף חודש פברואר ועד מחצית אפריל , 1940 טובעו ע"י הצי הבריטי שש אניות גרמניות שיצאו מנמל וויגו , ושלוש נלכדו על צוותן . הקונסול החרוץ והיצירתי לא בזבז את זמנו וכך גם שר ההגנה ( היהודי ) שינוול . אני כמובן , לא הייתי מודע להשתלשלות האירועים לאחר עזיבתי את , Vigo אך נעים לי לחשוב שאולי גם אני תרמתי משהו במערכה הזאת . חקירה בגיברלטר למחרת היום הוזמנתי למפקדת הצי לשם תחקור . בחדר ישב קצין בדרגת אלוף משנה . ליד שולחן בפינת החדר ישבה מזכירה . מסרתי לו את המכתב מהקונסוליה בליסבון והוא פתח בשאלות ראשוניות : איך ניצלתי , מה עשיתי בספרד ואיך הגעתי לגיברלטר . בעברו על פרטיי האישיים בפספורט , שם לב לכך שנולדתי בפולין והפליג בדבריו על מזלם הטוב שלי ושל משפחתי , אשר מצאו מקלט בפלשתינה בזכות הבריטים , לעומת גורלם המר של בני עמי באירופה . הדברים אשר נאמרו בנימה אוהדת אך פטרונית קמעה , הרתיחו את דמי , ופתחתי בהרצאה בדבר זכותו של העם היהודי על ארץ-ישראל , על מקומם ותפקידם של הבריטים בה , על סגירת שערי הארץ ומניעת הצלת היהודים . בקיצור , פרק בציונות המדינית בקליפת אגוז . לא ברור לי עד היום מניין באה לי התעוזה !? אולי הייתה זו השפעת כוסית המשקה אשר הרמתי עם שכני לפני יציאתי מהמלון . הקצין נראה תחילה קצת נבוך למשמע דברי , המזכירה סובבה את הכסא עם פניה אלי אך עוד בטרם סיימתי את דברי , הבחנתי בחיוך קל העולה על פניו של האל"מ . הוא לא הגיב על דברי וחזר לתחקר אותי ברוח טובה . בין היתר הוא ביקש ממני לצייר פרטים הזכורים לי מהצוללת הגרמנית כפי שראיתיה על פני המים . כאשר שרטטי את המתקן לחיתוך רשתות בחרטומה וצורתו של ה , Tower Conning- הדבר עורר בו עניין ואז שאל אותי לפשר בקיאותי בנושא . סיפרתי על היותי בוגר בי"ס ימי באיטליה ושהזדמן לי לא פעם לראות צוללות איטלקיות נכנסות לנמל צ'יוויטווקיה . לדברי האל"מ , מתקן החיתוך בחרטום הוא אופייני לאיטלקים ואומץ כנראה על ידי הצי הגרמני . לבסוף , לאחר עיון בתרשומת שלפניו , חזר לשאול אותי על מעשיי בויגו . השיחה הסתיימה באווירה טובה , הקצין נפרד ממני בחמימות , הבטיח למצוא עבורי תפקיד הולם באנייה בריטית , והוחזרתי למלון ברכב של הצי . כעבור מספר ימים ( ב11- בפברואר , ( הועליתי על אונית נוסעים חמושה , Castle s . sLandaff בדרכה לדרום אפריקה דרך תעלת-סואץ . הוצע לי להצטרף לצוותה בתפקיד קצין זוטר ( קצין רביעי ) צבי קינן - תעודת זהות נולד ב1921- בלודז , פולין . עלה ארצה ב1934- עם הוריו , אשר הקימו את ביתם בתל-אביב . ב1937- נסע ללמוד בבית הספר לקציני-ים בצ'וויטווקיה שבאיטליה , ובסיום לימודיו ב , 1939- שירת כקדט וכקצין באניות צי הסוחר הדני והבריטי , בעת מלחמת העולם השניה . היה פעיל במשימות העפלה ומודיעין ושימש כעוזרו של אנציו סירני בשליחות בעירק . במלחמת השחרור הצטרף לחיל הים והיה ממעצבי דמותו של החיל . שירת בתפקידי פיקוד - מפקד פריגטה ומפקד שייטת משחתות - וכן , בתפקידי מטה - ראש אגף מודיעין ימי , ראש מחלקת ים וממלא מקום מפקד חיל הים . כמו כן שירת במטה הכללי של צה"ל כסגנו וכממלא מקומו של ראש אגף מודיעין ( אמ"ן . ( שימש כנספח צה"ל הראשון באיטליה וכנספח ימי לארצות מערב אירופה . בוגר ביה"ס לפיקוד ומטה של הצי הבריטי בגריניץ . ' מר צבי קינן השתחרר מצה"ל ב1962- בדרגת אלוף משנה , והתמנה כמנהל הכללי של החברה הממשלתית לתיירות . ייסד ופעל בחברות הפיתוח האזוריות ( כגון : החברה לפיתוח אילת , החברה לפיתוח ים המלח , חברת אתרים , חברה לפיתוח מזרח ירושלים , יפו העתיקה , רשות החרמון וכו . ( ' במרץ 1970 התמנה כמנהל הכללי של פרדס סינדיקט וחבר במועצה לשיווק פרי הדר . באפריל 1971 התמנה כחבר במליאת רשות הנמלים . בדצמבר 1976 התמנה כמנהל הכללי של המועצה לשיווק פרי הדר . ובהמשך כיהן כיו"ר רשות הנמלים והרכבות .

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help