sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:19

הפעלת תכנית היכרות ושיתוף פעולה בין תלמידים דרוזים ליהודים ביוזמה ובביצוע של שייך חסיין אבו רוקון ועדי פלמון מאת : עדי פלמון לפני שתי שנות לימוד הופעלה תכנית לימודים משותפת בין בתי ספר תיכוניים במגזר הדרוזי ובין המגזר היהודי . התכנית מופעלת על ידי המל"מ והחלה את דרכה כמפעל להנצחת ג'וש פלמון , הצטרף אליה השייך חסיין אבו רוקון , בנו של שייך לביב מעוספיה , להנצחת אביו ולהדגשת שיתוף הפעולה בין שני האישים כסמל לשיתוף העדות . משנתם œ הובילה להפעלת תכנית לימודים משותפת בין כיתות מקבילות במגזרים האלה בבתי ספר תיכוניים . מטרות התכנית : היכרות דרך תכנית הלימודים וביקורים הדדיים . הפקת מ ֵ יזמים ¸ פרויקטים משותפים בתחום הלימודים או בתחום התרבות של העדות . ביקורים הדדיים בין הקבוצות והמשך היחסים והקשרים . שיטות העבודה : בעזרת תכנית הפעלת אוכלוסיות תלמידים מנוגדות באינטרנט ( ארגון , ( LINE SCHOOL ON נבחרות קבוצות מתאימות בכיתות י"א , מבית ספר דרוזי מול בית ספר יהודי . המורים מונחים על ידי מנחי התכנית בתיאום מקצועי של הארגון , להפקת תכנית לימודים כשעתיים בשבוע בית הספר משך שנת לימודים . נקבעים מועדי ביקורים הדדיים . שנת העבודה הראשונה : בשנה זו נקבעה קבוצה אחת , לשם ניסיון , להפעלת התכנית - כתה י"א בבית ספר היובל בהרצליה מול כיתה י"א בבית ספר תיכון מקיף עמל בכיסרא סמייה בגליל העליון . התלמידים ת œ פעלו את האינטרנט בשעות מקבילות וקיימו פעולות היכרות ושיחות ביניהם . עיקר השיחות התנהלו על-פי הרצון להכיר באופן הדדי את התרבויות ואת אורחות החיים . במשך שנת הלימודים ניתנו הרצאות בתחומי עניין משותפים ונערכו שני ביקורים הדדיים מוצלחים במיוחד . במהלך ימי הביקור נערכה תכנית לימודים משותפת לצד סיורים בסביבה וביקורים בבתים לאירוח משפחתי . השנה הסתיימה לקראת בחינות הבגרות , ואירוע הסיום המתוכנן לא יצא אל הפועל . בתחקור הנוגעים בדבר - המפגש הצליח לא במעט , אך חשוב שהתכנון יהיה מדוקדק ביותר למהלך המ ֵ יזם בשלמותו . שנת העבודה השנייה : הופעלו שתי קבוצות : האחת כללה כיתה מבית ספר תיכון היובל הרצליה מול בית ספר כיסרא סמייה בגליל , השנייה כללה כיתה מבית ספר כצנלסון בכפר סבא מול בית ספר אורט בדלי ) ת אל כרמל . הקבוצה הראשונה פעלה בעצלתיים בעיקר בעטיו של חוסר תיאום בין המורים , ואילו הקבוצה השנייה פעלה רבות כולל ביקורים מוצלחים במיוחד . דרך הפעולה דמתה לשנה הראשונה עם הכוונה ית ֵ רה ליצור מ ֵ יזם משותף . המשך הפעילות המשותפת נפגע לא מעט בעקבות חששות בשני המגזרים לשלוח את הילדים לביקורים . שנת העבודה השלישית ( העומדת בפתח : ( מיועדות להיפתח בה שלוש קבוצות . מהמגזר הדרוזי ישתתפו בתי הספר מדלית אל כרמל , מכיסרא סמייה ומשפרעם . מהמגזר היהודי ישתתפו בתי הספר מכפר סבא , מבית ברל ומתל מונד . השנה תזכה תכנית הלימודים המשותפת לתכנון מפורט , כולל לוחות הזמנים של הביקורים ההדדיים והתכנים . יתכן תגבור של סטודנטים בבית ברל מהחוג ללימודים לא פורמליים , אשר יתרגלו את לימודיהם תוך כדי תפעול התכנית , דבר שיאפשר להגדיל את מספר הקבוצות המשתתפות בתכנית . אני תקווה שבסוף שנה זו נוכל לקיים מפגש של כל הצעירים על משפחותיהם באתר המל"מ . עלות התכנית : עד כה לא היה שימוש בכספי הקרן המיועדת מאחר שבתי הספר עמדו בעלויות ההיכרויות בהפעלת התכנית . נראה שבמהלך שנה זו נשתמש במקצת כספי הקרן לצורך עזרה בהסעות , בעקבות קיצוצים בסעיפים אלה בעיריות המעורבות . כמו כן יתאפשר לממן אירוע סיום שנה לפעילות לשנת לימודים זו . מודיעין יותר טוב ? השופט כהן : זה עניין לשיקול הדעת של המפקדים שמחליטים . אם הם מוכנים לקחת על עצמם את הסיכון שהרוצח הזה , או השודד הזה לא יעשה מעשים רעים גם בתוך השירות כמו שמוטלה קידר עשה , הרי הוא היה שודד בנקים והם ידעו זאת . אם הם היו מוכנים לקחת על עצמם סיכון כזה - זו זכותם . אני לא הייתי לוקח על עצמי את הסיכון הזה . מוטי : האם אתה מרוצה מהמצב הנוכחי והיית נותן לו להימ ָ שך ? השופט כהן : בסך הכל אני חושב שכן . דיגלי : כלומר , עדיין יש מספיק חופש למבצעי המודיעין לעשות את מה שהם מוצאים לנכון ? השופט כהן : אלף , נשאר מספיק חופש . בית , העיקר הוא שעד עכשיו היו לנו ראשי מוסד וראשי שב"כ שהיו אנשים ישרים . ויועצים משפטיים לפחות די אמינים בעבר , והנוכחיים גם כן מצוינים . אבל העיקר הוא שבראש השירותים שלנו יעמדו אנשים נאמנים וכל שאר הדברים הם משניים . אני לא יכול לומר שאני נלהב מהמצב המשפטי הקיים . אבל אני פשוט לא יודע איזה חוק יש לחוקק כדי לשפר את המצב . ג'וש פלמון סמל לשיתוף העדות

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help