sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:43

ב . התגנבות אישית בהסתר לקרבת הכפרים הערביים שבמרחב ולשטח ביניהם , במגמה ללמוד את הזירה ואת תכונותיה , לשרטט ולצלם עצמים ותוואים בעלי עניין . ג . הצטרפות לסיורי כוחות ההגנה שפעלו במרחב , ואחרי כן לכל המבצעים שהתנהלו בו - כדי ללמוד את האויב מקרוב . ד . ריכוז חומר כתוב , כולל איורים ומפות על הסביבה , שנמצא הן בבתי התושבים והן בספרייה הלאומית ובספריות של מוסדות מחקר אחרים . ה . ארגון המידע שנאסף בכרטסות ובתיקים . פריסת התצפיות ואיושן במשך כל היממה נועדו גם לשמש להתרעה על התגלות תנועות מאיימות בכוח ובפועל . כל זה התאפשר הודות לכך שמפקדת החבל נענתה לדרישתי לגייס מתנדבים לאיוש התצפיות ולתפעולן , ליצירת מערך רצים מקשרים ולגיוס עוזר ואחר כך שני עוזרי קמרד . עורך הדין ש י בועזסון העמיד לרשותנו את לשכתו בביתו הפרטי בבית הכרם ואת הטלפון שבה . עד היום איני יודע אם כל המתנדבים היו חברי "הגנה " רשומים . עד מהרה התקבצו כ 70 נשים וגברים ( האחרונים בני נוער או בגילים גבוהים יותר ) במטרה לאייש את עשר תצפיות הקבע היומיות וחמש הליליות . עם הגיוס החלקי של יחידות החי"מ , במרס 1948 זכינו בכוח אדם מגויס אשר השלים את איוש התצפיות . עד אז היו לי שני עוזרים בלבד : סטודנטית אחת ותלמיד מ"בית הספר לדיפלומטים של הסוכנות , שהתקיים בסמינר למורים בבית הכרם . רמתם הכללית אפשרה להטיל עליהם את עיקר העבודה המשרדית ואת גיוסו של חלק מן החומר הכתוב והמצויר . הסטודנטית , שולמית גולדשמיט ( בת אחד

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help