sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:22

הסובייטים והקונספציה ב" מלחמת הקזת הדם " האתגר המשמעותי ביותר עמו צריך היה המודיעין הישראלי להתמודד במלחמת ההתשה , היה התגברות ההשפעה הסובייטית הצבאית במדינות ערב , ומעורבות ישירה של חיל משלוח סובייטי בממדים ניכרים במצרים באמצע חודש מארס 1970 נודע למודיעין הישראלי כי ההגנה האווירית על שמי מצרים עברה לידי הרוסים . חיל המשלוח הרוסי שנערך בשטחה של מצרים כלל - על פי דוקטרינת הלחימה הסובייטית - שני מרכיבים עיקריים : מערך הגנת נ"מ משולב שכלל טילי אוויר / קרקע מסוג 2 3 , SA , SA ואף 6 , SA תותחי נ"מ מסוגים וקטרים שונים , ומעל כל אלה מטוסי יירוט מתקדמים מסוג 21 J 1 MIG . ~ 21 MF לא עוד אמל"ח סובייטי עם מפעילים מצרים , אלא מעתה עוצבות ויחידות רוסיות שלמות , על חייליהן ומפקדיהן , אשר לקחו על עצמן את הגנת שמי מצרים . התערבות סובייטית זו , באמצעות חיל משלוח בממדים חסרי תקדים , היוותה כנראה תגובה למצבה העגום של מצרים בעקבות הפצצות העומק של חיל האוויר הישראלי . אלה נותרו ללא מענה מצרי ועל כן איימו על יציבות משטרו של נאצר , שדרש מהנהגת ברית המועצות במפגיע להציל את מצרים . צמרת המודיעין בעת ההיא כללה את ראש אמץ , האלוף אהרון יריב , ראש למד"ן ( להק מודיעין אוויר , ( אל"מ ישעיהו ברקת , ראש מחלקת מחקר באמ"ן , אל"מ אריה שלו , ראש ענף מעצמות שהיה האחראי על מחקר ברית המועצות וצבאה , סא"ל אברהם ליף , וראש ענף , 1 שאחראי היה גם על תחום הפענוח , סא"ל זלמן ( דמקה ) גנדלר . על תחום האיסוף הופקד מפקד יחידת ההאזנה , ( 8200 ) 848 סא"ל יואל בךפורת . מאז התרחבות הסיוע הצבאי של ברית המועצות למדינות ערב , מצרים וסוריה , ובעיקר החל מראשית שנות ה , 60 נדרש המודיעין במטכ"ל הישראלי להתמודד עם הבעיה של השגת מידע על הצבא הסובייטי , תורת הלחימה שלו , ארגונו , מערך ההדרכה שלו ואמצעי הלחימה שברשותו . אולם רק בשנת , 1966 כשנה לפני מלחמת ששת הימים , הוקם במחלקת המחקר באמ"ן ענף מעצמות ( ענף , ( 3 שהופקד על מחקר שלושה תחומים : ארצות nc ( מיל , ( ' היסנווריון , מוזיאון הלוחם היהודי במלחמת העולם השנייה ; bennymichelsohn @ isdn . net . il

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help