sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

מה הסיבה לשינוי הארגוני הזה ? " את קמש"ר הקימו , כשהרעיון המרכזי היה לתת קשב אמיתי למודיעין השדה בזרוע היבשה . אחרי מלחמת לבנון השנייה , אחד הלקחים היה שצריך להחזיר את מוד"ש לאחריות חמץ כי חלק מהמודיעין לא הגיע לכוחות הלוחמים . אחרי דיונים שנמשכו שנתיים ( אחרי מלחמת לבנון השנייה , ( החליט הרמטכ " ל , רא"ל גבי אשכנזי , לבצע את השינוי הארגוני הזה . השינוי הגדול הוא שהיום אני לא מטפל בקמ"נים ביחידות השדה או בהעברת מודיעין לכוחות היבשה . איני עוסק במודיעין לבניין הכוח , פיתוח אמל"ח וכדומה . אני עוסק רק במודיעין של זרוע היבשה וזה הרלוונטי לבה " דים של זרוע היבשה ושל חילות היבשה . כיום , עיסוקי העיקרי הוא האיסוף הקרבי , שכולל את הנחיית שלושת גדודי האיסוף הסדירים של הפיקודים . אני אחראי על הכשרת אנשי האיסוף במסגרת בית הספר לאיסוף קרבי שבזרוע היבשה היושב בנגב . בית הספר הזה הוא המכשיר העיקרי להכשרתם של כל לוחמי האיסוף והתצפיתניות , ומעביר אף קורסי פיקוד וקצונה לבנים ולבנות כאחד , מקורסים בסיסיים בשלב הטירונות ועד קורסי קצינים , בסדיר ובמילואים . מעבר לכך , אני אחראי על כל גדודי יחידת מודיעין ומטרות ( ירומ"ם ) שבצה"ל , על תחום התורה וקצת על כוח האדם בתחום של פלוגות הסיור ( פלס"ר ) ופלוגות התצפית . היום , הפלס"ר בחטיבות החי"ר הוא בעל אופי של קומנדו , בעקבות זאת הקימו גוף נוסף - פלוגת תצפיות שעניינה העיקרי באיסוף מודיעין ופחות כחוד החנית . אם נושא המודיעין לכוחות היבשה לא עבד כנדרש במלחמת לבנון השנייה , והתוצאה הייתה שלא הגיע מודיעין רלוונטי לכוחות בשדה - אז צריך אולי לתקן את העבודה ולא לשנות את הארגון . למה בוצעה הקפיצה הארגונית הענקית הזאת ? זו מהפכה ! " אני חושב שהיו מחשבות עוד לפני המלחמה הזו , שצריך לבצע את השינוי הזה . תוצאות המלחמה חיזקו כנראה את מה שהיה צריך לחזק בתחום הארגוני הזה . " איך השפיע מבצע "עופרת יצוקה" על ביצוע המהלך הארגוני הזה ? 1 " אני מניח כי אם היה מבצע עופרת יצוקה לפני מלחמת לבנון השנייה , אף אחד לא היה חושב על המהלך הארגוני הזה . כנראה שהיה צריך את מלחמת לבנון השנייה תחילה כדי שנהיה יותר ג 1 ובים במבצע עופרת יצוקה ; לאור לקחי המלחמה כבר הייתה ההבנה של אמץ שאת המודיעין צריך להוריד למטה . כך עשה וזה עבד גווב . כיוון שזה הצליח , זה נתן גושפנקא סופית לבצע את המהלך הארגוני הנדון ולהקמת חיל האיסוף הקרבי . " להבנת מהות השינוי : האם קצין המודיעין החטיבתי כפוף לשלישות מפקדת זירת יבשה ( מז"י ?( " היום כבר לא . במדי לא עוסקים יותר בתחומי המודיעין , וגם לא בתחום השלישות . בכל אלה עוסק קצין מודיעין ראשי ( קמנ"ר : ( שלישות , לוגיסטיקה , חימוש וכדומה . כל נושאי בניין הכוח המודיעיני עברו לקמנ " ר . " ובכל זאת , איפה מתחבר חיל המודיעין עם חיל האיסוף ? " ראשית , אני כקאס"ר מתחבר לחיל המודיעין במישור האיסופי . אני עוסק באיסוף לכוחות היבשה מקצה לקצה - לא רק בתחום אחריותי - ובסוף מסתכל על כל התמונה של תחום האיסוף , כולל בניין הכוח והפעלת הכוח,- ועל תחום המודיעין מזווית כוחות היבשה בלבד . לאחרונה התחלנו דיונים ממוקדים בתחומי מודיעין שתפקידם לחולל שני דברים : בתחום התורה ובתחום האמל"רו . לדוגמה - דנו בקרב התמרון החטיבתי בלבנון . לצורך הדיון הבאנו את כל המומחים מפיקוד הצפון , מאמץ - הזירה הטכנית , זיט"ר ועוד . כל בעל מקצוע ותפקיד סקר את הקשור לסוגיה מתחומו ואחרי זה נפתח דיון : הכול על האויב שנקרא חיזבאללה , מה משמעות התמרון בלבנון ועוד ההליך היה מוצלח ואני יכול להעיד כי גם דיון כזה משפיע על בניין הכוח . דוגמה אחרת היא דיונים בנושא ההגנות : הגנת טנק , הגנת מסגרת - היכן ליישם את המודיעין הרלוונטי בבניין הכוח ביבשה - תו " ל ואמל"ח . " איני עוסק במודיעין לבניין הכוח , פיתוח אמל"ח וכדומה . אני עוסק רק במודיעין של זרוע היבשה וזה הרלוונסי לבה"דים של זרוע היבשה ושל חילות היבשה" תא "ל אלי פולק - כרטיס ביקור תא"ל אלי פולק גר בגליל המערבי , נשוי לאסנת ולהם שלושה ילדים . התגייס ב , 1984 שירת רוב השנים בתפקידי הדרכה ופיקוד כלל צה"ליים . לאחר לימודיו הגיע למרכז מודיעין וסיור ( מרס ) בצאלים , שם ביצע מספר תפקידי הדרכה בתחום הסיור . אחר כך שירת בתפקידי פיקוד ביחידות איסוף קרבי בחמץ , עד היותו קצין איסוף פיקוד הצפון . לאחר שני תפקידי קמץ בעוצבות מונה למפקד בית הספר למודיעין שדה . משסיים את מב"ל מילא תפקיד פיקודי ביחידת איסוף של חמץ ולאחר מכן מונה לקמש"ר ( קצין מודיעין שדה ראשי ) לזמן קצר , עד שחיל זה בוטל ובמקומו היה לקאס"ר ( קצין איסוף קרבי ראשי . (

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help