sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:44

טכנולוגיה ומודיעין איסוף מודיעין מן האוויר בירנית מלצר שיתוף   הפעולה   הישראלי   עם   השוק   האירופי   המשותף   הניב   את   המל"ט   Eagle-1   וEagle-2- נראה   שבתכניותיה   להיות   הספקית   העולמית   למערכות איסוף   מודיעין ,   מתכננת   ( Defense and Space Company European Aeronautic )  EADS   שיתוף   פעולה   לייצור   כלי טיס / שיט   גם   עם   התעשייה   הצבאית   הישראלית .   השוקדים על   עיצוב   המל"ט   והמזל"ט   החדשים   סבורים   שעליהם לעמוד   בשני   מבחנים :   שיהיו   מסוגלים   לבצע   משימות עתידיות   רבות   ומגוונות ;  שלא   ייקלטו   בעיני   מערכות   גילוי מתקדמות   ויתגנבו   בלי   שיתגלו .   המזל"ט   הישראלי   על מערכות   איסוף   המודיעין   והבקרה   הצרפתיות   שלו   עומדים בדרישות   עתידיות   אלה . בEADS-   עובדים   כיום   בו-זמנית   על   שמונה   פרויקטים , בהדגשת   התמיכה   במודיעין   בלתי   מאויש   למטרות   פיקוח ואיסוף   מודיעיני .   בקיץ   2003   נחשפו   ארבע   מתכניות   אלה באופן   רשמי   ומתברר   שאלה   היו   למעשה   תכניות   לשפר מערכות   ותיקות .   אז   גם   יצא   לראשונה   ה , Eagle-1-   מצויד במערכות   החדשות ,   למשימה   רחוקת-טווח   לאיסוף   מודיעין . , EADS   תעשיית   הנשק   הצרפתית ,   שאפתנית   בתחום   ה . ( Intelligence Surveillance & Reconnaissance ) ISR-   עם   זה נשיאה   מציין   שהחברה   עוסקת   כיום    לא   בפלטפורמה   עצמה , אלא   באינטגרציה   בין   התוכנות   לאיסוף   מודיעיני   שהיא מפתחת   לפלטפורמה   המתאימה .   לדוגמה ,   החברה   מבססת את   הEurohawk-   שייצרה   על   שיתוף   פעולה   עם   יצרן ה -   Global Hawk-   הוא   נורתרופ'   גרומן .   כמו-כן   בוצע   הסכם לחילופי   מידע   טכנולוגי   עם   ארצות   הברית . שיתוף   פעולה   דומה   מקיימת   החברה   עם   התעשייה   האווירית של   ישראל   שמייצרת   את   ה . Eagle-   בכיר   בחברה ,   פבריס דסקור ,   וראש   המחלקה   ל , ISR   -   מבטא   את   מדיניות   : EADS " המסר   שלנו   הוא   שכל   הטכנולוגיה   הנדרשת   למטרות רגישות-זמן   קיימת   באירופה . "   ואכן ,   כיום   החברה   עובדת על   המל"טים   הקטנים   ביותר   והגדולים   ביותר   הנדרשים לגורמי   משטרה   וצבא .   בגיליון   הקודם   כבר   דנו   מעט   בשיתוף הפעולה   של   חברת   EADS   עם   התעשייה   האווירית הישראלית לפיתוח   הEagle-1-2-   שעומדים   במדדים ושמתחרים   ב , Predator   A-   המקבילה   האמריקנית  ( ראה תמונה   בגיליון   קודם . ( , Eagle-1   הנקרא   גם   , Heron   תוכנן   לגובה   בינוני   ולמשימות ארוכות   טווח ,   בעוד   ממשיכו   אמור   לטוס   גבוה   ורחוק   יותר ( עד   ל24-   שעות   פעולה   בעומס   משקל   מלא ,   ולפי   התעשייה האווירית   אף   הגיע   ל50-   שעות   פעילות   רציפה . (   כאמור , התוספות   המערכתיות   של   EADS   לEagle-1-   הופכות   אותו לדור   העתיד . Eagle-2   הבנוי   על   הפלטפורמה   של   קודמו ,   הוא   בעל   יכולת ביצוע   גבוהה   יותר  ( עד   50 , 000   רגל , (   מנועו   בעל   מדחף טורבינה ,   והוא   מתוכנן   באופן   שיהיה   מסוגל   להמריא   ולנחות באופן   אוטומטי .   מערכותיו   מהימנות   יותר ,   ובדגם   זה   ניתן לאנטנות   שבין   שני   זנבותיו   מקום   רב   לעומת   דגמים   אחרים . במקרה   של   ניתוק   מקורות   המידע   מהמל"ט ,   יש   לו   יכולת לחזור   לבסיס   באופן   עצמאי .   ואם   הכול   ילך   למישרים ,   ישווק הדגם   גם   לקנדה   ולשוודיה .   למעשה EADS   ,   מדווחת   כי כבר   בספטמבר   2003   הודיע   שר   ההגנה   הבריטי   כי   בכוונת צבא   בריטניה   לנסות   את   הEagle-2-   ככלי   ה ( Medium Altitude Long Endurance ) MALE-   הבא   שלהם , והניסויים   יתקיימו   בקנדה   ובארצות-הברית . נשיא   , EADS   שהוא   גם   ראש   המחלקה   ל , ISR-   טוען שהמזל"ט   Eagle-2   הוא   הדגם   המתקדם   ביותר   של   כלי   טיס נושאי   חיישנים   רבים   המאפשרים   הן   איסוף   מידע   מודיעיני אלקטרוני   והן   פיקוח   מכ"ם .   כלי   זה   יעיל   במיוחד   באיסוף מידע   מודיעיני   באמצעות   תקשורת   מסורתית   וכן   לכמה מטלות   חדשות   כמו   חדירה   חמקנית .   אותו   המכ"ם   המדובר , ביכולתו   להתגבר   על   בעיות   מזג   אוויר   והפרעות   סטטיות , לעקוב   אחר   מטרות   נעות ,   להפריד   בין   קליטת   מידע   למסירת מידע   כדי   לקבל   ממצאים   מודיעיניים   נקיים   יותר ,   גם לטווחים   ארוכים   יותר   ברזולוציה   טובה .   חרטומו   של   הכלי נושא   חיישנים   אלקטרו-אופטיים   ואינפרה-אדומים   וכן   סמן לייזר   למטרות . בעוד   ישראל   בוחנת   אפשרויות   של   חימוש   ה EADS , Eagle-1-2-   תימנע   מלמכור   מל"טים   אלה   עם   אפשרות   לחמשם . היא   התחייבה   לעשות   כל   שביכולתה   למניעת   הפיכתם   לכלי חימוש   בטילים ,   בשל   המגבלות   של   משטר   הבקרה   על טכנולוגיית   טילים . Eagle-1   ו Eagle-2   - ידוע גם בשמו Heron מל"ט מסוג Eurohawk

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help