sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:121

שמתייחסים להתפלגות בתי הספר היסודיים לפי רמת ההשכלה הנמוכה ביותר ( עד 11 כיתות ) ורמת ההשכלה הגבוהה ביותר 16 ) כיתות ויותר ) של האבות . כפי שנראה בהמשך , יש קשר בין המעמד הכלכלי–חברתי הנמוך של המשפחות לבין ההשמה של ילדים במסגרות החינוך המיוחד . הנתונים תומכים בהשערה שיכולתן של משפחות בעלות אמצעים כלכליים ומשאבים חברתיים גבוהים לממן שירותי טיפול וחינוך תורמת לסיכוי של ילדים בעלי צרכים מיוחדים להגיע לשילוב מלא . לילדים שמשפחותיהם נעדרות אמצעים יש סיכוי גבוה יותר לקבל את התמיכה הנדרשת במסגרות החינוך המיוחד . הנחות יסוד וממצאים תומכים העומדים בבסיס הדוח מנגנונים של אינטראקציה ותיווך ההסתגלות הרגשית–חברתית וההישגים בלימודים של ילדים בעלי צרכים מיוחדים מושפעת ממערכת היחסים בין מערכת החינוך לבין המשפחה . אמנם הדבר נכון לכל התלמידים במערכת החינוך , אך במקרה המיוחד של אוכלוסייה פגיעה זו , השפעתה של מערכת היחסים מועצמת בשל פעולתו של מנגנון הקרוי בשפה המקצועית ' אינטראקציה . ' השפעתו של מנגנון זה הודגמה הן בכיוון השלילי הן בכיוון החיובי . מן הצד השלילי , העבודה החינוכית עם הילדים נפגעת בצורה חמורה במיוחד במצבים של חוסר שיתוף פעולה ואף עימות עם ההורים , ולפגיעה זו השפעה קשה על יכולתם של התלמידים להמשיך ללמוד במערכת החינוך ולהשתלב בחברה . תמיכה אמפירית במנגנון האינטראקציה נוכל למצוא במאמרו של ראטר , מבכירי החוקרים בעולם בתחום הפסיכופתולוגיה ההתפתחותית . ( Rutter , 1997 ) ראטר בחן את הניבוי של עבריינות ( הקשורה לחוסר הסתגלות 89 מוסדות חינוך — גני ילדים ובתי ספר יסודיים ועל–יסודיים , תשס"ג-תשס"ד . פרסום מספר 2007 / 6 של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה , פורסם : 8 באוגוסט , 2007 נדלה : 21 בפברואר . 2010 http : // www . cbs . gov . il / webpub / pub / text _ page . html ? publ = 12 & CYear = 2004 & CMonth = 1 טבלה : 2 התפלגות האבות בעלי השכלה נמוכה וגבוהה שילדיהם לומדים בבתי ספר יסודיים בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help