sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:119

הטבלה מציגה את מסגרות החינוך שאליהן מופנים תלמידים המוגדרים בעלי צרכים מיוחדים . 59 , 972 התלמידים שלומדים במסגרות נפרדות של החינוך המיוחד נחלקים לשתי קבוצות : אלה שלומדים בבתי ספר נפרדים ואלה שלומדים בכיתות נפרדות של חינוך מיוחד , בבתי ספר רגילים . לקבוצה האחרונה נתייחס כאן במונח " שילוב חלקי . " " שילוב מלא" ישמש אותנו כדי להתייחס ל 70 , 507– התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים הלומדים במסגרות החינוך הרגילות . תלמידים אלו מקבלים תכנית שילוב ( תכנית חינוכית יחידנית , ( שמטרתה לתמוך ביכולתם להשתלב בלמידה ובחברה של המסגרות הרגילות . מן הטבלה אנו למדים שקרוב ל 7 % – מכלל התלמידים בישראל מוגדרים בעלי צרכים מיוחדים , ולמעלה ממחציתם נמצאים במסגרות של שילוב מלא . נתון בולט לעין בטבלה הוא מספרם הזעום של תלמידי הגן בעלי צרכים מיוחדים שלומדים במסגרת חינוך רגיל ומקבלים שירותי שילוב . אף על פי שנתוני השילוב בגני הילדים חסרים ( כפי שמוסבר בהערה מס' , ( 86 ההערכה המקובלת בקרב עובדי השטח ואנשי האקדמיה העוסקים בחינוך המיוחד בגיל הרך היא שלעומת הצרכים הידועים לנו מתוך המחקר הרב בנושא , ההשקעה של משרד החינוך בכל הקשור לתכניות של איתור והתערבות מוקדמת בקרב אוכלוסייה זו אינה מספקת . בעשור האחרון הייתה עלייה של כ 50 % – במספר התלמידים הלומדים במסגרות החינוך המיוחד . הגידול משתקף גם בנתונים המעידים על עלייה של כ 50 % – במספר הכיתות ובתי הספר לחינוך מיוחד שבהם לומדים תלמידים לקויי למידה . נתונים אלו משקפים לא רק את הגידול באוכלוסייה אלא גם את העלייה באיתור הילדים הנזקקים ובאבחונם , עלייה הנובעת , ככל הנראה , ממודעות גוברת לנושא זה בקרב האוכלוסייה הישראלית ואנשי המקצוע . גם להתקדמות הרפואה ושירותי הבריאות יש חלק בעלייה זו : ככל ששירותי הבריאות מתקדמים , כן עולה מספר התינוקות שנולדו בלידה מוקדמת ושורדים . ואולם בהשוואה לתינוקות שנולדו 87 דוח שנתי 52 ב לשנת : 2001 בשנת 2001 למדו 32 , 400 תלמידים בבתי ספר במסגרות הח"מ לעומת 49 , 176 בשנת . 2010 הדוח מראה גם על עלייה חדה במספר התלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים בח"ר . 88 רות פן , מנהלת האגף לחינוך מיוחד , תקשורת אישית , 17 פברואר , : 2010 בשנת הלימודים תשנ"ו היו 1 , 463 כיתות לקויי למידה ו21– בתי ספר לח"מ ללקויי למידה , ואילו בשנת הלימודים תש"ע היו 2 , 186 כיתות לקויי למידה ו40– בתי ספר לח"מ ללקויי למידה . טבלה : 1 סך הילדים הלומדים בגני ילדים ובתי ספר — תש"ע ( ינואר ( 2010 ומתוכם — הילדים הלומדים במסגרות השונות של החינוך המיוחד

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help