sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:113

. 8 יש להכשיר את המורים גם לאחר סיום לימודי ההכשרה ולתת להם הכשרה תוך כדי עבודה . ( In-service training ) השתלמויות כאלה צריכות להיות רציפות ולאפשר לעובדי מערכת החינוך להעלות דילמות ונושאים המעסיקים אותם ואשר עלו מתוך עבודתם . יש לסייע למחנכים להתמודד עם מצבים מיוחדים שמשפחה עוברת , למשל מצבי משבר : מחלה , מוות , גירושים וכו . ' כן יש לסייע להם להבין מהו התפקיד שהם , כמורים , גננות או אנשי חינוך אחרים במערכת , צריכים למלא מול הילד והמשפחה הנתונים במצבים מיוחדים שכאלה . . 9 מומלץ לאסוף את הידע המצוי בשדה — בכלל זה חומרי הדרכה כתובים שבהם נעשה שימוש בעבר ותכניות לשיתוף הורים שיושמו בהצלחה בשעתן — לבקר ולהעריך אותם לאור קריטריונים שינוסחו בידי מומחים , ולבחון את התאמתם לתקופה העכשווית . אחרי פעולות איסוף ובחינה אלה יש לכנס את כל החומרים למאגר ולהעמידם לרשות ציבור המחנכים במסגרות החינוך השונות . . 10 מומלץ שהמשרד ייזום באמצעות ראמ"ה פנייה לחוקרים בתחום ויציע לערוך מחקר אשר יתמקד בין השאר ברווחים הנובעים מיוזמות לקידום מעורבות הורים במערכת החינוך , רווחים שמהם ייהנו גם תלמידי משפחות מצוקה וגם כלל התלמידים . ידע זה יעמוד לרשות סגלי החינוך ויסייע להם ביישום גישה המערבת את ההורים במערכת החינוך בגיל הרך . הצעה לנושאים ומוקדים לקורסים ולהשתלמויות המכשירים עובדים במערכת החינוך לקשר ושיתוף עם הורים הערה מקדימה נראה לנו כי בקורסי ההכשרה חייבת להיות שונות של דגשים , על פי המסגרת שבה עתיד הסטודנט לעבוד כמחנך ( הגיל הרך , חינוך מיוחד , יסודי , חטיבת ביניים , על–יסודי ) ועל פי מקצועו העתידי ( מורה , יועץ , פסיכולוג חינוכי , מנהל , ( אם כי ברור שיש בהכשרה גם מוקדים המשותפים לכל אלה . הקורסים השונים צריכים להתייחס הן לרמת הידע התאורטי והמחקרי על הקשר בין היבטים שונים של תפקוד הילד , המשפחה ומערכת החינוך , והן לרכישת כישורים מתאימים לניהול מערכת יחסים בונה בין הורים למחנכים . מוקדי הידע העיקריים ( משותפים לכל בעלי התפקידים בדרגות שונות של הרחבה — גננות , מורים , יועצים , מנהלים ) . 1 הסתכלות על הילד והבנת הכוחות הפועלים על התפתחותו , בכלל זה : מה אומרת הספרות על מקומם של המשפחה , ההורים וגורמי רקע אקולוגיים–תרבותיים נוספים בהשפעה על התפתחותם , חינוכם והסתגלותם של ילדים ? מה ידוע לנו מתוך התאוריות העדכניות והמחקר על השפעות מרכזיות שיש לגורמים שונים על התפתחות ילדים ועל פסיכופתולוגיה התפתחותית ( למשל תאוריית ההתקשרות ?( איך מתרחשים התהליך החינוכי ותהליכי הלמידה במשפחה , בבית הספר ובקהילה ?

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help