sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:111

" הקורס ידגיש פיתוח מודעות ורגישות לתהליכים כלליים במשפחה , הכרת התמודדות המשפחה של הילד בעל הצרכים המיוחדים , הכרת דרכים שונות של מתן עזרה למשפחת הילד החריג , 23 ) " מ , חנ"מ . ( " הכרה של הצרכים המיוחדים של משפחת הילד החריג , הבנת מקומו של המורה בקונסטלציה מיוחדת זו , הכרת דרכים שונות של מתן עזרה למשפחה" , 24 ) מ , חנ"מ . ( בקורסים הנערכים באוניברסיטאות בארצות הברית מרבים להדגיש את הרב–תרבותיות והרב–תחומיות בהבניה של תקשורת יעילה בין ההורים למערכת החינוך , וזאת בין השאר באמצעות בדיקה עצמית של הטיות הסטודנטים : " בקורס נבנה בסיס אינטר–דיסיפלינרי להבניה של עדשה רב–תרבותית לייעוץ לילדים ומשפחות . תהיה בחינה של זהות תרבותית אישית של הסטודנטים והשפעה של גורמי הזהות על המפגש הייעוצי והמפגש הרב–תרבותי . נבחן כיצד נורמות תרבותיות והיסטוריות של תרבות משפיעות על אינטראקציות בין–אישיות ונחקור כיצד ניתן להגדיל את הגמישות בהרחבת זווית הראייה , על מנת להעלות הסתברות של אינטראקציות של ייעוץ , פיתוח של ערנות , ידע ומיומנויות שיאפשרו ייעוץ יצירתי ויעיל למשפחות עם ילדים שבאות מתרבויות שונות" . ( US , 36 ) " הקורס נותן גישות מגוונות לעבודה עם הורים לילדים מיוחדים , ילדים ' רגילים' וילדים בסיכון , והוא שם דגש על מודל רב–תחומי . הקורס ניתן על ידי מגוון של אנשי מקצוע ( פסיכולוגים חינוכיים , אנשי חינוך מיוחד , אנשי חינוך של הגיל הרך , עובדים סוציאליים , מרפאים בעיסוק ומרפאים בדיבור" , US , 34 ) ג"ר . ( " הקורס בוחן את השותפות : בית ספר-משפחה-קהילה , כרכיב של רפורמה חינוכית . מדוע שותפות כזו נתפסת כמצריכה רפורמה חינוכית כוללת ? כיצד שותפות כזו נוצרת ומשומרת . ( US , 38 ) " ? בדומה לארה"ב , גם ישראל היא מדינת הגירה רב–תרבותית , ונראה כי מבחינה זו הקורסים באוניברסיטאות בארה"ב יכולים לסמן עבור המערכת האקדמית בארץ כיוון התפתחות רצוי בנושא . בנוסף לתכנים , מבדיקה של רשימות הנושאים הנלמדים בקורסים של המוסדות בארץ עולה כי הם כוללים בעיקר פריטי ביבליוגרפיה בעברית , ואינם כוללים פריטים עדכניים מתוך המחקר והעשייה החינוכית של העשור האחרון בעולם . מתוך כלל תיאורי הקורסים מסתמנת אחדות דעים בדבר חשיבותו של קשר פורה בין הורים למחנכים . אי לכך נראה כי מושם דגש רב על למידה של אסטרטגיות להבניית תקשורת יעילה ופורה בין מחנכים להורים . מטרה מרכזית של הקורסים היא מתן כלים להבנה טובה של דינמיקות ותהליכים משפחתיים , בעיקר במשפחות המתמודדות עם ילד בעל צרכים מיוחדים .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help