sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:110

מוקדים ומטרות של הקורסים בארץ כפי שהם מובאים בתיאורי הקורסים : " פיתוח יכולת ליישום גמיש ומותאם של גישות טיפוליות שונות , הערכה מערכתית אינטגרטיבית של תהליכים אישיים ובין–אישיים ובניית אסטרטגיית התערבות יעילה בזמן , המשגה אינטגרטיבית של מקרים שמתייחסת לרמות השונות ( ילד , משפחה , מערכת חינוכית והיחסים ביניהם , 2 ) " ( או , ייעוץ–טיפול ) . " הרחבה של יכולת ההמשגה והיישום של גישות חדשות לטיפול בהורות" , 4 ) או , ייעוץטיפול . ( " הכרה של חוויית ההורות הנעה בין העולם הפסיכולוגי והעולם הממשי ומשמעות של הבנות אלה לאנשי חינוך , התפתחות ההורות אל מול התינוק הממשי ותינוק הפנטזיה , הכרה של תפקידים במשפחה , הורות לילדים עם צרכים מיוחדים" , 30 ) מ , ביה"ס . ( " הקניה של ידע לגבי ההשפעה של הולדת ילד לקוי על משפחתו , ידע לגבי דרכי ההתמודדות של המשפחה , קשיים ומשאבים לאורך החיים , הקשר בין המשפחות ובין שלוש המערכות : בריאות , רווחה , חינוך" , 7 ) או . ( " הארה של הגישה ההומניסטית בכל הנוגע לזכויות הפרט בתהליכי קבלת החלטות אודותיו , תוך יצירה של מערכת יחסי אמון בין הפרט לממסד על ידי תרבות של שיתוף והעמקת הדיאלוג" , 9 ) או . ( " להכיר הבחנות בין סוגי משפחות , ללמוד צעדים ראשונים באבחון משפחה וילד" , 28 ) מ , ביה"ס . ( " הבנייה של תקשורת יעילה בין הורים למורים , הגברת המודעות של המחנך למורכבותו של הקשר , הבנת הצרכים והאמונות של המערכת המשפחתית לעומת המערכת החינוכית , טיפוח כלים ואסטרטגיות לתקשורת יעילה" , 31 ) מ , גן-ביה"ס . ( גם בקורסים העוסקים בגיל הרך , מצוינת הקניה של אסטרטגיות יעילות לתקשורת עם הורים כמטרה מרכזית , ומודגשת המורכבות של מקום הגננת אל מול ההורים . בולטת במיוחד הייתה ההפניה החוזרת למאמר " הורים עלייך , גננת" ( קלודי טל , , 2004 הד הגן , חוברת ד , ' סיוון תשמ"ד . ( הקורסים המיועדים לחינוך המיוחד מדגישים את החשיבות שבהבנת ההתמודדויות , יחסי הגומלין והקשיים שקיימים במשפחות עם ילדים חריגים : " בקורס תהיה הכרות עם צורכיהם של ילדים מינקות לבגרות , הבנת הדינמיקה המשפחתית במציאות של הילד החריג , המורה , המשפחה והילד — שת"פ , קונפליקטים ופתרון בעיות" , 20 ) מ , חנ"מ . ( 83 בסוגריים מובא המקור שממנו נלקחו הציטוטים . תחילה המספר הסידורי שניתן לסילבוס , 40-1 אחר כך המוסד שבו נערך הקורס : או — אוניברסיטה ; מ — מכללה ; — US אוניברסיטה בארצות הברית ; חנ"מ — חינוך מיוחד ; ג"ר - גיל הרך ; ייעוץ–טיפול עבור קורסים לאנשי חינוך וטיפול .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help