sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:85

s first 29 . Parental and Public Responsibilities For Early Childhood Education — ׳ s emphasis on The Principle that Parents ( and other primary caregivers ) are children ׳ respects : to make this principle a starting point for planning early education in two respect for the responsibility of parents … The committee invites state parties educators is well established and endorsed with the convention s first educators is well established ׳ s emphasis on respect for the A . The principle that parents are children ׳ reliable and affectionate relationships based on respect and understanding responsibilities of parents . They are expected to provide an environment of and endorsed within the Convention role and are developed as B . In planning for early childhood , state parties should at all times aim to ( art . 5 ) ׳ s far as possible in partnership with parents , including active cooperation provide programs that complement the parents ׳ personality , talents and mental and physical abilities to their fullest between parents , professionals and others in developing the child ( art . 29 . 1 ( a ) ״ potential wider family and community education in the broadest sense , which acknowledges a key role for parents , 30 . The committee calls on state parties to ensure that all young children receive השלכות ההערה הכללית על הבסיס הנורמטיבי המנחה בתחום יחסי הורים-מערכת החינוך בגיל הרך ההורים הם המחנכים הראשונים של ילדיהם . החל מכניסתם של הילדים למערכת החינוך נוצרת בין ההורים ובין מערכת החינוך אחריות משותפת לחינוכם . יש לשאוף לכך שפיתוח תכניות חינוכיות בגיל הרך ייעשה ככל האפשר מתוך שותפות פורה בין ההורים למערכת החינוך , וזאת כדי להבטיח את התפתחות אישיותו , כישרונותיו , יכולותיו וכישוריו השכליים והרגשיים של הילד . חלק ב׳ — המשפט הישראלי . 1 הסדרת הנושא בחקיקה החקיקה הראשית העיקרית בתחום החינוך היא חוק לימוד חובה התש"ט1949– וחוק חינוך ממלכתי התשי"ג . 1953– שני חוקים אלו מסדירים את פעילות מערכת החינוך בקרב ילדים 26 בנוסף ל2– חוקים אלו , שהם החוקים המעצבים את מערכת החינוך , קיימים חוקים נוספים העוסקים בארגון מערכת החינוך והפיקוח עליה . מכיוון שחוקים אלו אינם משפיעים על יחסי הורים-מדינה , לא נדון בהם במסגרת זו .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help