sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:82

א . בנוסח האמנה בולטת העובדה שהזכות להתפתחות היא זכות רחבה , החולשת על היבטים רבים בחיי הילד — התפתחות פיזית , נפשית–רוחנית , מוסרית , וחברתית . ב . באשר לחלוקת האחריות להבטחת התפתחותם של ילדים בין המדינה ובין ההורים , ועדת האו"ם בדבר זכויות הילד הדגישה כי בהתאם לפרשנות האמנה , האחריות הראשונית להבטחת התפתחותם של ילדים מוטלת על ההורים , ועל המדינה מוטלת החובה להשלים את תפקידם של ההורים בתחומים מסוימים כגון חינוך ובריאות ולסייע להם במילוי חובתם בתחומים שבאחריותם הבלעדית . השלכות ההכרה בזכות להתפתחות על גיבוש מדיניות וחקיקה בתחומים הנוגעים לקשרי משפחה-מערכת החינוך בגיל הרך ההכרה בהשפעה החשובה שיש לשיתוף פעולה בין הורים , משפחה ומערכת החינוך על התפתחות הילד מטילה על מערכת החינוך ועל ההורים חובות משותפות לפעול על מנת לקדם שיתוף פעולה פורה בין הורים ומשפחה לבין מערכת החינוך . חובה זו מעוגנת בין היתר בהכרה בזכותם של ילדים לחינוך ולהתפתחות . א . ההורים נושאים באחריות הראשונית והבסיסית להתפתחות הילד וחינוכו . עם כניסתו של הילד למערכת החינוך , נוצרת אחריות משותפת בין ההורים למערכת החינוך . ב . ההכרה בהשפעה החשובה שיש לשיתוף הורים במערכת החינוך על התפתחות הילד מטילה חובה ברורה על המדינה לאפשר ולפתח מנגנונים לשיתוף כאמור . . 5 עקרון השוויון עקרון השוויון מעוגן בסעיף 2 לאמנה הבינלאומית בדבר זכויות הילד , הקובע : . 1 המדינות החברות יכבדו ויבטיחו את הזכויות המפורטות באמנה זו לכל ילד שבתחום שיפוטן , ללא הפליה מכל סוג שהוא , ללא קשר עם גזע , צבע , מין , שפה , דת , השקפה פוליטית או אחרת , מוצא לאומי , אתני , או חברתי , רכוש , נכות , לידה או מעמד אחר , בין של הילד , ובין של הוריו או אפוטרופסו החוקי . . 2 המדינות החברות ינקטו את כל האמצעים המתאימים להבטיח כי הילד מוגן מפני כל צורה של הפליה או ענישה על יסוד מעמדם , פעילויותיהם , השקפותיהם , או אמונותיהם של הורי הילד , אפוטרופסיו החוקיים , או בני משפחתו . 19 ראו ס' 27 ו32– לאמנה , המאזכרים חמישה אלמנטים אלו בזכות להתפתחות . 20 ראו , Child ( UNICEF , 2002 ) . available at http : // www . unicef . org Rachel Hodgkin and Peter Newell , Implementation Handbook for the Convention on the Rights of the עמ' . 232

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help