sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:81

כעולה מלשון האמנה , עקרון טובת הילד הוא עיקרון חולש . בנוסף להופעתו בסעיף זה , הוא מופיע עוד שמונה פעמים לאורך האמנה . משמעות המונח " עיקרון ראשון במעלה" , ( consideration primary ) במובחן מעיקרון מכריע , ( paramount consideration ) היא שטובת הילד אינה העיקרון היחיד שיש לשקול , וכי עשויים להיות אינטרסים מתחרים . ואולם משמעותו העיקרית של העיקרון היא שבכל עניין הנוגע בילד יש לגשת לנושא הנבחן בדיון המשפטי קודם כול מתוך זווית הראייה של הזכויות , הצרכים והאינטרסים של הילד . השלכות ההכרה בעקרון טובת הילד על גיבוש מדיניות וחקיקה בתחומים הנוגעים לקשרי משפחה-מערכת החינוך בגיל הרך הדיון בשאלות הנוגעות לשיתוף הורים ומשפחות במסגרת מערכת החינוך מעלה צורך לאזן בין הזכויות והצרכים של שלושה גורמים : ילדים , הורים ומשפחות , מערכת החינוך . ההכרה בעקרון טובת הילד כעיקרון ראשון במעלה מבטאת את התפיסה כי נקודת המוצא לדיון היא טובתם של ילדים . עיקרון זה הוא הראשון הנבחן במסגרת הדיון בסוגיות הנוגעות לשיתוף פעולה בין הורים למערכת החינוך , ויש לו משקל רב יותר מאשר לזכויות ולאינטרסים של ההורים ומערכת החינוך . עם זאת , על פי האמנה עיקרון זה הוא ראשון במעלה ואינו עיקרון מכריע . משמעות הדבר היא כי קיימת לגיטימיות להכרה באינטרסים הנפרדים של ההורים ושל מערכת החינוך , אך לאלה וגם לאלה יש מעמד משני אל מול העיקרון של טובת הילד . א . בהסדרת מערכת היחסים שבין הורים למערכת החינוך בגיל הרך יש להכיר בעקרון טובת הילד כעיקרון ראשון במעלה ולהעמיד את טובת הילד במוקד הדיון . . 4 עקרון החיים , ההישרדות וההתפתחות עקרון החיים , ההתפתחות וההישרדות מעוגן בסעיף 6 לאמנה , הקובע : . 1 המדינות החברות מכירות בזכותו הטבעית של כל ילד לחיים . . 2 המדינות החברות יבטיחו עד מרב המידה האפשרית את הישרדות הילד והתפתחותו . הזכות להתפתחות ופרשנותה במסגרת עיקרון זה עוגנו שלוש זכויות מרכזיות : הזכות לחיים , להישרדות ולהתפתחות . ההיבט הרלוונטי ביותר לעבודת הוועדה ומעוגן במסגרת עיקרון זה הוא ההכרה בזכות להתפתחות כזכות ייחודית לילדים . עיגון הזכות להתפתחות באמנה מבוסס על ההכרה בכך שאחת ההבחנות המרכזיות בין ילדים למבוגרים היא כי ילדים מצויים בתהליך התפתחותי מואץ . אפשר להצביע על שני עניינים מרכזיים העולים מהכתיבה הפרשנית שעסקה בזכות להתפתחות : 17 ס' ) 37 , 21 , ( 1 ) 20 , ( 1 ) 18 , ( 3 ) 9 , ( 1 ) 9 ג ) ו ( 2 ) 40– לאמנה . s Rights : Barbara Bennett Woodhouse , Hatching the Egg : A Child-Centered Perspective on Parents' Rights , 14 18 ׳ s Needs , Children ׳ . The Child's Voice in Defining the Family , 8 BYU J . Pub . L . 321 ( 1994 ) Cardozo L . Rev . 1747 ( 1993 ); Barbara Bennett Woodhouse , Out of Children

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help