sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:79

פרק : 3 ההסדרה המשפטית של קשרי הוריםמסגרות חינוך בגיל הרך מבוא מטרתו של פרק זה היא להציג את הבסיס המשפטי להסדרת קשרי משפחה-מסגרות חינוך בגיל הרך . לפרק זה ארבעה חלקים מרכזיים : בחלקו הראשון תיבחן השפעת האמנה הבינלאומית בדבר זכויות הילד על גיבוש הבסיס הנורמטיבי לעבודת הוועדה . חלקו השני יעסוק בבחינת ההסדרים הקיימים במשפט הישראלי . הסדרים אלו ייבחנו בשלושה מישורים : א . חקיקה ראשית . ב . פסיקת בתי המשפט . ג . הנחיות מינהליות . חלקו השלישי יעסוק בבחינת הסדרים שנקבעו במדינות אחרות בתחום זה , וחלקו הרביעי יוקדש להצבת כיווני חשיבה ראשוניים בדבר ההסדרה המשפטית הראויה של יחסי הורים-מסגרות חינוך בגיל הרך . לאורך הסקירה תיערך הבחנה בין שיתוף ההורה או ההורים כפרטים ובין שיתוף הורים כקבוצה . חלק א׳ — יחסי משפחה-מערכת החינוך בגיל הרך בראי עקרונות האמנה הבינלאומית בדבר זכויות הילד . 1 האמנה הבינלאומית בדבר זכויות הילד האמנה הבינלאומית בדבר זכויות הילד היא המסמך הבינלאומי המקיף והחשוב ביותר שחובר עד היום בתחום זכויות הילד . את האמנה אשררו כל המדינות החברות באו"ם למעט סומליה וארצות הברית . בישראל היא נכנסה לתוקף בנובמבר , 1991 לאחר שנחתמה ואושררה בידי ממשלת ישראל . היא אינה מהווה חלק מן המשפט הפנימי בישראל , אולם על פי הפסיקה בישראל , קיימת חזקה פרשנית בדבר קיומה של התאמה בין חוקי המדינה לבין נורמות המשפט הבינלאומי שישראל מחויבת להן במישור הבינלאומי . עיקרון זה הוחל בפסיקה הישראלית באופן מפורש בהקשר של אמנה זו , והוא העוגן המשפטי המרכזי לפנייתם של בתי המשפט בישראל לאמנה כמקור פרשני . עד כה באו עקרונות האמנה לידי ביטוי בסדרה של דברי חקיקה המתייחסים מפורשות לעקרונות אלו . בנוסף על החשיבות הרבה שבעיגון זכויות קונקרטיות באמנה , התבססה במהלך השנים ההכרה כי עיקר חשיבותה ותרומתה הוא בהצבה של תפיסה כוללת , העולה מהאמנה כמכלול יותר מאשר מסעיפיה או מפרקיה בנפרד . תפיסה כוללת זו עוצבה לא רק באמנה עצמה אלא גם , ובמידה לא פחותה , באמצעות מי שפירשו אותה וכתבו עליה בשנים שחלפו מאז אושררה , 12 ראו ע"פ 3112 / 94 אבו–חסן נ' מדינת ישראל , פ"ד נג ;( 1999 ) 422 ( 1 ) ע"פ 9937 / 01 חורב נ' מדינת ישראל , פ"ד נח 13 . (( 2004 ) 738 ( 6 ) תיקון מס' 14 לחוק הנוער ( שפיטה , ענישה ודרכי טיפול , ( התשס"ח 14 . 2008– לדיון בתפיסת זכויות הילד על פי האמנה בדבר זכויות הילד ופרשנות עקרונותיה ראו תמר מורג , " עשרים שנה אחרי : תפיסת זכויות הילד על פי האמנה הבינלאומית בדבר זכויות הילד , " זכויות הילד והמשפט הישראלי , תמר מורג ( עורכת ) הוצאת רמות , s Rights , 14 Children & Society 277 ; 2010 ׳ . ( 2000 ) Michael Freeman , The Future of Children

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help