sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:64

. 2 לפרסם הצהרה תקדימית שהמשפחה נושאת באחריות הראשונית והבסיסית לחינוך הילד , ואילו מוסדות החינוך ( גן ובתי ספר ) נושאים באחריות הנלווית לסייע למשפחה במילוי חובה זו ( ראו דברי הרש"ר הירש , לעיל . ( . 3 לגבש מדיניות כלל–ארצית שתגדיר ותקדם נושאים הקשורים לדיאלוג בין ההורים לבין מסגרות החינוך בגילאים השונים ולכונן מנגנונים למימושה . בנוסף , כנגזרת של המדיניות הכלל–ארצית שתיקבע , יהיה צורך להתוות מדיניות פרטנית תלויית–מקום ( ברמת העירייה או המועצה ) המחזקת הצהרה זו , מתרגמת אותה לקווים מנחים ברורים המתאימים לאופי האזור הנדון , ומעגנת אותה בתכניות המתאימות למאפיינים הייחודים של האוכלוסייה המתגוררת באותו אזור . . 4 ליזום הכשרות מיוחדות לסגלי החינוך , בגנים ובבתי הספר , לנושא ניהול הקשר עם המשפחות . . 5 להגדיר במשותף — הורים , מורים והנהלת המוסד החינוכי ; לעתים תוך שיתוף של ראשי רשויות אזוריות או מנהיגים קהילתיים — את החזון , השאיפות והיעדים המשותפים לצדדים . הפעולות שיינקטו בעקבות הגדרה זו יהיו פועל יוצא שלה ויעוגנו בהסכמות שגובשו . . 6 לנצל את העניין המשותף של כל הצדדים בשיפור הכניסה לכיתה א' כמנוף לדיאלוג חיובי ושוטף גם לאחר מכן . . 7 למנות גורם אחד בכל מסגרת חינוכית , שבהגדרת תפקידו תהיה כלולה גם האחריות ליזום ולשמר תהליכים לקידום הקשר בית-בי"ס . . 8 להבטיח שגורם זה ינקוט פעולות יישוג ( Reaching-out ) מול אוכלוסיית ההורים ומול גורמים אחרים מרכזיים בקהילה ויפעל לאיחוד כוחות בהקשרים הרלוונטיים . . 9 להרחיב את גבולות הקשר בית-בי"ס לא רק לתחומי למידה ודעת אלא למכלול חיי הילד , ובכלל זה התפתחותו הגופנית , החברתית והנפשית . . 10 מכיוון שאין דרך אחת טובה לקידום הקשר בית-בי"ס , כל מסגרת חינוכית צריכה להציע כמה דרכי קשר ולתת להורים לבחור את הרצויה להם . . 11 לצורך השגת היעדים הרצויים , יש לנצל את אמצעי הקשר המודרניים — דואר אלקטרוני ואינטרנט — באופן רחב ומושכל יותר ממה שנעשה כיום . . 12 אין לחייב שותפות בקבלת החלטות בקשר בית-בי"ס , אך חובה לכלול אפשרות לוטו מצד ההורים בכל נושא שהוא מהותי להתפתחות ילדם . . 13 מכיוון שהאמור לעיל מתבסס על מחקרים והתנסויות שבוצעו בחו"ל , חשוב ביותר לקדם יזמה של עריכת מחקרים בנושאים אלה בישראל . 2010 מחקרים אלה — תאורטיים ויישומיים — יסייעו בקבלת תמונה על המצב האקטואלי בישראל דהיום ועל הדרכים לשפרו .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help