sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:53

הקשר בין ההורים למורים ולבית הספר בכללותו . חוקרים ( Epstein & Salinas , 2004 ) והורים ( PTA's National Standards for Family-School Partnerships ) הגיעו למסקנות דומות מאוד לגבי פעולות שבית ספר יכול לנקוט כדי להגיע למעורבות פעילה וחיובית של ההורים , ואלה הן : — הדרכה להורים כיצד להיות הורה טוב יותר . חיזוק ההורות — פתיחת ערוצי תקשורת מבית הספר לבית התלמידים ומבית התלמידים לבית תקשורת הספר . פתיחה כזאת תחול על כל הבתים והמשפחות ללא יוצא מן הכלל . — הדגשת תהליכי למידה ובכללם חיזוק מעורבות חיובית של הורים בתהליך למידה בבית של הכנת שיעורי בית . — יצירת הזדמנויות שיעודדו הורים להתנדב . התנדבות — שיתוף חלקי של הורים בתהליכי קבלת החלטות הנוגעות לרווחת קבלת החלטות התלמידים והתפתחותם . — הגדרת בית הספר כקהילה — קהילה שבה חברות דמויות שונות כגון המורים , קהילתיות התלמידים , ההורים , ההנהלה , חברי הקהילה הרחבה — ושמתוקף היותה קהילה , היא צריכה להפעיל תהליכים דמוקרטיים שונים , ובכללם קבלת החלטות תוך התחשבות בטובת כל חברי הקהילה . יציאת בית הספר אל הקהילה צריכה לכלול גם את האוכלוסייה הבוגרת שאין לה ילדים הלומדים ( כעת ) בבית הספר המסוים . כפי שנראה להלן , מסקנות אלו היו נר לרגלי מדינות אחדות בבואן לעצב את מדיניותן בנושא קשר בית-בי"ס . כך עלה באופן מעשי הצורך ברתימת הרשויות הקהילתיות והעירוניות לתהליך הטיפוח של הקשר בית-בי"ס . אחד התהליכים המעניינים שצברו תאוצה בשנים האחרונות הוא המגמה הכלל–עולמית לתכלול השירותים הניתנים לילדים ומשפחותיהם ( ראו להלן . ( מגמה זו לא רק מחייבת קיומו של קשר בית-בי"ס אלא גם מזינה אותו , ועל כן היא עשויה להניב שינוי של ממש בדרכי הטיפול בסוגיות הנוגעות לו . ( Nichols & Jurvansuu , 2008 ) מכאן ועד לשאלת המעורבות הממשלתית בנושא זה הייתה הדרך קצרה . אולם בצד הדגש על חשיבות הקביעה של מדיניות ציבורית ועירונית המעודדת שותפות וקשר בין ההורים לבתי הספר , התברר כי קביעת מדיניות , כשלעצמה , אינה יכולה להיות סוף פסוק . חשוב ממנה , כפי שנמצא במחקרים שונים , שבתי הספר " יחפשו את הקשר" עם ההורים ( Sheldon , 2005 ) ושהדיאלוג היום–יומי יהיה חיובי , רחב ככל האפשר ובמיוחד מתאים לנסיבות הסביבתיות שבמסגרתן בית הספר מתפקד . כי " בית הספר משרת את הקהילה ... ולהורים יש בו מניות . ( Gordon & Louis , 2009 ) " .. לכן מה שנדרש הוא גיבוש מדיניות חינוכית כוללת , המציבה את נושא הקשר בית-בי"ס על סדר היום החינוכי ומציעה תכנים , תכניות וסיוע , אך בצדם גם מעודדת התאמות לנסיבות הייחודיות לכל מקום , מערכת חינוכית או מסגרת חינוכית . אחת המשמעויות האסטרטגיות

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help