sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:49

. ( McIntyre et al , 2007 במחקר אחר ( Higgins , 2001 Pianta , Kraft-Sayer , Rimm-Kaufman , Gercke , &) התברר כי התערבויות לקידום הקשר בין הורים לסגלי גני הילדים סביב המטרה של חיזוק מוכנות הילד לבית הספר תרמו באופן מובהק לשיתוף פעולה בין הצדדים . בעקבות כך הולכת ומתגבשת הדעה ( למשל , ( press Knoche , Sheridan , Edwards , & Osborn , in לפיה נושא זה — קרי , המעבר מהגן לכיתה א' — יכול לשמש כנקודת התייחסות טובה לבנייה של קשר חיובי בין ההורים לסגלי מערכות החינוך . מכיוון ששני הצדדים מסכימים על חשיבות העניין , ( Chan , 2009 ) יכולות גם הגננת וגם המורה של כיתה א' ליזום קשר ראשוני , ובעקבותיו לבנות קשר מתעצם , שמטרתו חיזוק מוכנות הילד לכיתה א . ' הטענה היא שהתנסות חיובית בקשר עם הגננת או המורה בכיתה א' עשויה לשמש תמריץ משמעותי לפתיחות ונכונות של ההורים לקיים קשר חיובי גם עם סגלי חינוך המלמדים בכיתות גבוהות יותר . מהכיוון האחר עולה השאלה מה יודעות ומה יכולות גננת ומורת כיתה א' לעשות כדי ליצור את הקשר המצופה , ( 2008 Raver , Jones , Li-Grining , Metzger , Champion , & Sardin , ) וזאת תוך התייחסות למגוון המשימות והאילוצים שבמסגרתם פועלת כל אחת מן הדמויות האלה ותוך מודעות למאפיינים של ההורים ולצרכיהם המגוונים . ( Jose , 2009 ; Sy & Schulenberg , 2005 Huntsinger &) מהאם , דרך האב , לקהילה במהלך השנים חל שינוי במוקד — או ביעד — של השיפור בקשר בין הבית לבית הספר . בעבר הייתה נטייה להתמקד בעבודה עם האמהות , ואילו בשנים האחרונות גברו הקולות הקוראים לעבודה מקבילה עם האבות . (& Zhang , 2005 McWayne , Campos , & Owsianik , 2008 ; Rimm-Kaufman ) אחת הסיבות לכך נעוצה במספרן היחסי הגדול יותר של משפחות חדהוריות שבהן האב אחראי על הילדים . סיבה נוספת קשורה ליציאה של נשים לשוק העבודה : הדעה הרווחת היא שאם עובדת פנויה פחות לקשר עם בית הספר ועל כן יש למלא את החסר במעורבות רבה יותר של האב . ממצאי מחקרים אינם תומכים בטענה לקשר הפוך בין היקף העבודה של האם לבין מידת רצונה ויכולתה להיות מעורבת בנעשה בבית הספר . נהפוך הוא , יש עדויות לכך שנשים שעובדות בעבודה חלקית מעורבות יותר מאשר נשים שלא עובדות כלל או עובדות במשרה מלאה , מפני שמעורבות כזאת מתאימה יותר לגישתן הכללית לחיים ולמצבן הכללי " בחיים" ( לעתים הן מאופיינות בגישה מתמודדת יותר . ( אולם היציאה המסיבית של נשים לשוק העבודה מחייבת בעליל לחפש דרכים כיצד לשמר ולאפשר קשר עם אם הילד בזמן שהיא נמצאת בעבודה . ( Weiss et al , 2003 ) לצורך זה יש לבחון גם את המדיניות וגם את דרכי הפעולה הנקוטות במקום עבודתה של האם . זאת ועוד , מכיוון שהתנהלות המשפחה מושפעת במידה רבה מהנורמות הקהילתיות באזור מגוריה של המשפחה , יהיה זה הגיוני יותר לבחון לא רק את מקום העבודה אלא גם את מקום התפילה ( כנסייה , ( המשחק , הקניות שלה ואת הקהילה בכללותה , מפני שכל אלה רלוונטיים להבנה נכונה יותר של פניות ההורה לקשר ולמידת יכולתו להתמיד בו . ( Christenson , 2002 ) ברוח זו מציעים למשל וייס ועמיתיו שהתערבויות לטיפוח הקשר בית-בי"ס צריכות להתייחס גם לצדדים אקולוגיים ( למשל : מגרש המשחקים בשכונה ) ולא להצטמצם רק לנעשה בסביבת הגן , המעון או סביבת המגורים של ההורים . ( Weiss , Little , Bouffard , Deshnes & Malone , 2009 ) לשון אחר , אין להסתפק

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help