sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:48

חיובי ודיאלוג מפרה בין שני הצדדים . מדיניות זו באה לידי ביטוי חדש ומהותי בכמה מדינות , שבהן הוקמו אגפים או משרדי ממשלה שתכליתם תכלול הפעולות הנעשות במטרה לתמוך בהתפתחות תקינה של ילדים ובני נוער . אחת הפעולות המרכזיות שמשרדים אלה עושים נוגעת לשיפור הקשר בית-בי"ס . חשוב לציין שבחלק מהמקרים מסמכי מדיניות שמפרסמות מדינות כוללים התייחסות ברורה לממצאי מחקרים שנעשו במקומות אחרים בעולם , אפילו ציטוט שלהם — לפעמים מבלי להתייחס להבדלים בין–תרבותיים או אחרים שייתכן והיה מקום להביאם בחשבון טרם אימוץ מסקנות המחקר המסוים שבו מדובר . לשון אחר , ניכר כי קובעי המדיניות במדינות שונות בעולם רואים בממצאי מחקרים שפורסמו בספרות המקצועית ה"אוניברסלית" בסיס רלוונטי לקבלת החלטות " לוקליות , " מה שתומך בעקיפין בתוקף המעשי של הידע המחקרי המצטבר , כפי שמפורט להלן . לקחים ומגמות בספרות המחקרית בנושא קידום הקשר בית-בי״ס סקירת הספרות בנושאים רלוונטיים , תוך השוואתה לממצאים והתייחסויות מוקדמות יותר בספרות ( ישראלאשוילי , , ( 1995 מצביעה על כמה מגמות בהתייחסות לשאלת הקשר ביתבי"ס והדרכים לטיפוחו . מגמות אלה מסתמנות כ : – צורך בהתערבות כבר בגיל הרך ; הדגשת המוכנות לכיתה א' כנושא שבו האינטרסים של ההורים והסגל החינוכי ( בגן ובבית הספר ) מתלכדים ; הצורך בראייה קהילתית , ולא רק משפחתית , בדרך לבניית הקשר בית-בי"ס ; חידוד הקשר בית-בי"ס כחולייה בהעמדה של טובת הילד והקשר ילד-הורה במרכז ; הצעת " תפריט" של קשרים אפשריים ולא פורמט אחד וגורף ; הרחבה של רלוונטיות הקשר בית-בי"ס מהקשרים פדגוגיים ולימודיים להקשרים רחבים וכוללניים ; המרת התפיסה של בעיית הקשר במושגים של מהלך אקוטי — בתפיסתו כתהליך הדרגתי של שינוי עמדות . להלן נפרט . מגיל בית הספר לגיל הגן המודעות לצורך בתכניות התערבות כבר בגיל הרך משותפת לחוקרים רבים ( לדוגמה , . (& Ramey , 1998 Ramey אולם בשנים האחרונות גוברת המודעות לצורך בתכניות התערבות הפונות בו–זמנית למגוון רחב של נושאים ומנסות לטפח קשת כישורים רחבה יותר מבעבר , הווה אומר , פחות טיפוח קוגניטיבי ויותר טיפוח חברתי ורגשי מאשר בעבר . שינוי זה בדגשים ניזון , בין השאר , מממצאים המעידים כי עיקר הקשיים בהסתגלות לכיתה א' נעוצים בהעדר כישורים חברתיים ופסיכולוגים מתאימים . ( Blair , 2002 ) כך שלא בכדי יזם " ארגון המוסדות לחקר החינוך באירופה" CIDREE — Consortium of Institutions for Development and ) ( Research in Education in Europe — http : // www . cidree . be פרסום מיוחד ( 2007 ) ובו הציג את הפעולות הנעשות במדינות שונות באירופה להגברת המוכנות של ילדים למעבר לכיתה א . ' בפרסום זה ( בפרק על הנעשה בהולנד למשל , ( כמו גם בפרסומים אחרים , ( Cinisomo , Fuligni , Ritchie , Howes , & Karoly , 2008 Chan , 2009 ; Lara- ) מצביעים חוקרים שונים על חשיבות הקשר בית-בי"ס להבטחת הצלחתו של המעבר לכיתה א . ' זאת ועוד , קיימות עדויות מגוונות לפיהן הורים אכן מוטרדים מרמת המוכנות של ילדם לכיתה א , ' במיוחד בנושאים הקשורים ליכולת ההסתגלות ולמשמעותה Lane , Stantan-Chapman , Jamison , & Philips , 2007 ;)

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help