sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:46

עירונית , ואילו החינוך לגילאי 5-4 נמצא באחריות בתי הספר ( קרי , הממשלה . ( הממשלה תומכת תקציבית במסגרות העירוניות , ובנוסף לכך הורים עובדים זכאים לסיוע כספי פרוגרסיבי למימון עלות החינוך בגיל הרך . הרשויות העירוניות ומערכות בתי הספר מחויבות לקיים ביניהן דיאלוג שוטף כדי להבטיח מעבר קל של הילד מהמסגרת העירונית ( המקבילה לטרום–חובה בישראל ) למסגרת הממשלתית ( המקבילה לחובה . ( המערכת העירונית חייבת לקיים פעולות של טיפוח בגיל הרך והכנה לקראת המסגרת הממשלתית , וזאת בהיקף של לפחות שלושה חצאי ימים בשבוע ובאמצעות סגל חינוכי מוסמך . המערכת העירונית גם יכולה , וכך מצפים ממנה , ליזום תכניות נוספות בהתאם לצרכים . בקרב אוכלוסיות חלשות מופעלות תכניות התערבות המנסות לקדם לא רק את הילדים בגיל הרך אלא גם את הסביבה שבה הם גדלים . דוגמה לתכנית כזו היא ה"קלידוסקופ" , ( Teese , Lamb , Duru-Bellat , & Helme , 2007 ) שהיא הגרסה ההולנדית לתכנית . High Scope דוגמה נוספת היא התכנית , Pyramid שבה ילדים נחשפים למצבי משחק הדורשים מהם הפעלת כישורים שונים ובהם מיומנויות תצפית , יכולת התמודדות עם לחצים , שליטה עצמית , ניהול רגשות , ואוריינות חישובית ולשונית . אחד הלקחים שעלו ממחקרי המעקב שנערכו בהולנד סביב נושא ההתערבות בגיל הרך היה , שתכנית משולבת , המתנהלת גם במרכז קהילתי וגם בבית לאחר הדרכה מתאימה להורים , מניבה תועלת רבה יותר מאשר התערבות רק בקרב ההורים . לכן הנטייה כיום היא לעודד הורים משכבות מצוקה להיות מעורבים באופן חיובי במסגרות החינוכיות שבהן הילד לומד , אך לא לטשטש את תרומתם הייחודית של אנשי סגל החינוך או להתעלם ממנה . ( Letschert , & Kloprogge , 2007 McKenney , ) התפתחות חשובה התרחשה בשנת , 2007 שבה הוקם בהולנד המשרד לנוער ולמשפחה . ( The Ministry for Youth and Families ) הקמת המשרד נבעה מההכרה שהתפתחות הילד מעוצבת במידה רבה בתוך המסגרת המשפחתית . אולם המשפחה זקוקה לזמן , משאבים ומיומנויות כדי להעניק לילד סביבה שתקדם את התפתחותו המיטבית . לפיכך תפקידו של המשרד לנוער ומשפחה להפיץ ולתאם את המשאבים שיעמדו לרשות משפחות כדי לקדם את חינוך הילדים . המשרד שם דגש על : קיום כישורי הורות ( של כלל ההורים , ( ריכוז הטיפול הממשלתי או העירוני במשפחה בידי נציג בין–תחומי אחד , סיוע כלכלי בנושאים הקשורים להתפתחות הילד , הבטחת צרכים בסיסיים ( מים , חשמל וכדומה ) לכל משפחה , עידוד לפעילות משפחתית משותפת ( ספורט וכדומה , ( חיזוק משפחות באמצעות תכניות תמיכה והעצמה , סיוע למשפחות חד–הוריות , טיפוח שירותי קהילה לקידום משפחות ורווחתן , טיפול חירום למצבי משבר במשפחה , אחריות על הוצאת ילד ממשפחתו ( כשהדבר נדרש , ( עידוד הורים למציאת איזון נכון בין עבודה למשפחה , ועוד . קנדה , מחוז קולומביה הבריטית במחוז קולומביה הבריטית ( BC ) מונה שר שאחריותו נוגעת לעניינים של התפתחות ילדים ומשפחה . ( Child Care — http : // www . gov . bc . ca / mcf / Minister of Children and Family Development and Minister Responsible for ) משרד השר הוקם ב , 2008– והוא פועל לאור מסמך היסוד שבו הוגדרו תחומי אחריותו ויעדיו . כותרת המסמך היא Strong , Safe and Supported : A Commitment to B . C . 's

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help