sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:43

פרטים על מדיניות אוסטרליה בנושא הקשר בית-בי"ס מתוארים במסמך שיצא לאור על ידי משרד החינוך האוסטרלי , ארגוני ההורים וארגוני המורים וכותרתו " מסגרת לשותפות משפחה-בית ספר : הנחיות לבתי הספר ולהורים . ( FRAMEWORK : A guide for schools and families FAMILY-SCHOOL PARTNERSHIPS ) שיתוף פעולה זה בהוצאה לאור של המסמך הנדון מעידה בעליל על הגישה לנושא זה . במסמך מוצגים האפיונים של קשר חיובי בין הבית לבית הספר , ואלה הם : . 1 חלוקת כוח , אחריות ובעלות — אף על פי שלכל צד יש תפקידים שונים . . 2 דרגה של הדדיות , שמתחילה בהקשבה זה לזה וכוללת דיאלוג מגיב ויחסי " תן וקח" בשני הצדדים . . 3 שותפות בהגדרת מטרות ויעדים תוך מחויבות משותפת לצרכים החינוכיים של הילד . . 4 מחויבות לפעולה משותפת של ההורים , המורים והתלמידים . זוהו שבעה ממדים שרצוי להתייחס אליהם בעת בניית התכנית לטיפוח קשר חיובי ביתבי"ס : . 1 תקשורת . . 2 קישור בין למידה בבית ובבית הספר . . 3 טיפוח זהות קהילתית וטיפוח זהות תרבותית–אישית . . 4 הדגשת העובדה שהתפקיד המרכזי בחינוך הילד הוא של המשפחה . . 5 שותפות ודיאלוג בקבלת החלטות מרכזיות . . 6 שיתוף גורמים מחוץ לבית הספר — מפעלי תעשייה בקהילה , אוניברסיטה , מכללה סמוכה וכדומה . . 7 שיתוף ( בפועל ) של ההורים בפעולות המתקיימות בבית הספר . בדוח מתוארות דוגמאות שונות של תכניות שהופעלו במטרה לטפח קשר חיובי בית-בי"ס ובהן : מרכז קהילתי המספק פעולות הכנה של ילדים בני 4 לבית הספר , ובמקביל מנחה את ההורים איך להתייחס לצרכים ההתפתחותיים של הילדים . במרכז מסופקים שירותי שמרטפות לילדים בזמן שההורים צופים בהם בראי חד–כיווני ומקבלים הנחיות לגבי מה שהם רואים . הנחיית הורים בנושא הוראת המתמטיקה , תוך התנסות של ההורים בשיעורים שהילדים מקבלים בבית הספר ותוך למידה על התפתחות הידע במתמטיקה . עקרונות להקמה והפעלה של סדנאות להורים בנושאים הקשורים לגיל ההתבגרות . קבוצה להורים העוסקת בנושאים של רב–תרבותיות וקהילתיות , במובן הרחב של המושגים . הקבוצה זוכה לשירותי ספרייה , לפינה קבועה בעלון בית הספר וכיו"ב . הרעיון

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help