sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:42

. 5 בניית הקשר על בסיס החוזק של כל צד ( strength-based ) ולא על בסיס המגרעות והחולשות ( deficit-based ) של כל אחד מהצדדים . . 6 איזון ושוויון בקשר : קשר שבית הספר יותר דומיננטי בהובלתו אינו קשר טוב . כאתגרים לקידום הקשר מציע המשרד לבתי הספר לבנות לילדים ולהורים תכניות המביאות בחשבון את האתגרים הבאים : הקשבה להורים , כיבוד האינטליגנציה של ההורים , ניסיון ללמוד מה ההורה חושב ומבין , גישה לא–שיפוטית למה שההורה אומר או עושה , שילוב ההורה בדיאלוג אמיתי , קבלת החלטות משותפות , המחשה להורה שאכן טובת הילד עומד לנגד עיני בית הספר , שילוב ניסיון ההורה והשקפותיו בתוך העשייה החינוכית . ( ibid , p . 123 ) באופן מעשי , משרד החינוך בניו–זילנד מקדם במיוחד תכניות לקשר בית-בי"ס סביב הנושא של טיפוח האוריינות . במחקר מעקב שערכו ברוקינג ורוברטס ( Brooking & Roberts , 2007 ) אחר אופן ההתנהלות של התכניות לטיפוח אוריינות , הן מצאו כי בבתי ספר רבים היו קשיים ביצירת מעורבות חיובית של הורים בתכניות מסוג זה . בין השאר נבע הקושי מחוסר שיתוף פעולה מצד ההורים . כדי להתגבר על קשיים אלה פעלו בתי ספר רבים ליצירת קשר בין סגל בית הספר לבין הקהילה שאותה בית הספר משרת . בתוך הפעילות הישירה עם ההורים ציינו אנשי הסגל של בתי הספר ארבעה נושאים שנראו להם רלוונטיים להמשך טיפוח הקשר עם ההורים , ובמרכזם יצירת משימות משותפות להורים ולמורים . נושאים אחרים היו : טיפוח קשר בין–אישי עם ההורים , הקניית כישורים להורים שרוצים בכך ופעולות סיוע וצדקה להורים . החוקרות מצביעות על כמה לקחים כלליים שעלו ממחקרן : ( 1 ) יש להתאים את התכנית למאפייני הקהילה והמשפחות שבהן מדובר . ( 2 ) המשפחות צריכות להרגיש שהמורים מתאמצים ליצור עמן קשר . ( 3 ) העבודה עם המשפחות צריכה להיעשות תוך שיתוף הקהילה בכללותה . ( 4 ) חשוב לבנות תכניות לטיפוח קשר בית-בי"ס בהקשר של אוריינות , תוך מתן תשומת לב מיוחדת ליצירה של משימות משותפות שההורים והמורים צריכים לחתור אליהן על רקע דיאלוג מתמשך ביניהם . אוסטרליה ממשלת אוסטרליה רואה ערך מרכזי וחשוב בבניית חברה המקיימת " שילוב חברתי" מלא ( Socially inclusive society ) כלומר , נותנת לכל אזרח תחושה שהוא בעל ערך ויכול להיות שותף מלא לחיי החברה שבה הוא חי . שאיפה עקרונית זו מתורגמת בפועל להגדרת זכאותו של כל אזרח אוסטרלי להיות בעל האמצעים , ההזדמנויות והיכולת ללמוד , לעבוד , להיות מעורב בחיי אנשים אחרים ( במובן החיובי ) ולהיות מסוגל להשפיע על תהליכים של קבלת החלטות . המשמעות המדינית של גישה זו באה לידי ביטוי בקיומו של " משרד ממשלתי לחינוך , תעסוקה , יחסי עבודה ומעורבות חברתית" ( ראו . ( http : // www . socialinclusion . gov . au / צעד נוסף לקראת מימוש המדיניות הזאת של " שילוב חברתי" נעשה בשנת , 2008 כשהשר הממונה על המשרד הממשלתי הזה יזם את הקמתה של " הלשכה הארצית לשותפות משפחה-בית ספר" . ( National Family-School & Community Partnerships Bureau )

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help