sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:41

תהליכים משמעותיים עוברים על החברה בסינגפור , ובמרכזם יציאה מוגברת של נשים לעבודה מחוץ לבית . אחת מתוצאות הלוואי של הירידה בהיקף הנוכחות ההורית בבתים היא עלייה בשיעור התלמידים בבתי הספר המדווחים על בעיות וקשיים בתקשורת עם ההורים . רוב בתי הספר בסינגפור תומכים בקשר בית-בי"ס ומקיימים תכניות להדרכת הורים בנושאי הורות . אך ההצלחה של קשר זה תלויה בהבנת האחריות המשותפת . אלא שכיום קיים אצל הורים רבים חוסר מודעות לצורך בטיפוח הערכים והאופי אצל הילדים , ולעומת זאת ניכרת התמסרות מוגזמת לחינוך להישגים ומצוינת לימודית . הביטוי שבו השתמשה השרה לתיאור הורים אלה הוא , " Kiasu Parent " שפירושו המילולי " החשש להפסיד" או " הרצון לנצח" ופירושו המעשי "הורה הישגי . " השרה הביעה עמדה ברורה ולפיה בית הספר צריך למלא תפקיד משמעותי בהתפתחות הילדים וחינוכם . אולם , היא הדגישה , בית הספר יהיה תמיד משני ומשלים לתפקיד ההורים והבית . ברוח זו הוחל בסינגפור בהקמת " כוח משימה של נציגות הורים" ( מעין ועד הורים מרכזי ) שתפקידו יהיה לשפר את התקשורת והעברת המידע בין קובעי מדיניות ממשלתית בנושאי חינוך לבין ההורים . כוח זה , המורכב מהורים , אמור להיות גורם המקשר גם בין ההורים לבין עצמם ואמור לתרום למעורבות החיובית של ההורים בנעשה בבתי הספר . אחת הדרכים לקדם זאת היא אתר אינטרנט שהוקם לשימוש הורים , מורים ומערכות חינוכיות . האתר נקרא , Schoolbag . sg והוא פתוח לכול . בצד האפשרות להביע עמדות ולהציג שאלות שמטרידות את אחד הצדדים , יש באתר התייחסות לנושאים מרכזיים כגון איך להכין את הילד לכיתה א' ( ראו . ( http : // www . schoolbag . sg / archives / 2010 / 01 / getting _ ready _ for _ pri _ 1-a _ co . php לרשות כוח המשימה יעמוד גם מאגר מידע על כל קבוצות התמיכה להורים שקיימות בסינגפור , כך שמי שירצה יוכל להפעיל קבוצות דומות באזור מגוריו . בסיכום דבריה הדגישה השרה כי כיום קיימים חילוקי דעות בין הורים לבין בתי הספר בנושאים הקשורים למשמעת ולחינוך של ילדים . אולם לדבריה , תמימות דעים בין ההורים לבתי הספר היא הבסיס החיוני לשיתוף פעולה והצלחה חינוכית . יתרה מזו , בתי הספר וההורים זקוקים אלה לאלה . תלות הדדית זו היא הבסיס לאופטימיות שבסוף יהיו איחוד כוחות ותיאום בין הצדדים . ניו-זילנד משרד החינוך בניו–זילנד מקדיש מקום חשוב לקשר בין הבית לבית הספר . ( schoolpartnerships . tki . org . nz / References http : // home- ) על פי משרד החינוך הניו–זילנדי , קשר חיובי בית-בי"ס מתקיים כאשר יש " שותפות ... חלוקה אמיתית , אירוח הדדי וחיפוש האחר" . ( Ministry of Education , 2003 , p . 122 ) כדי להגיע לכך , מוצעים שישה מרכיבים בסיסיים של קשר מוצלח בין הבית לבית הספר , ( Bull , Brooking , & Campbell , 2008 ) ואלה הם : . 1 שותפות ששמה במרכז את תהליך הלמידה של הילד . . 2 תיאום בין המשימות בבית הספר למשימות שההורים נוטלים על עצמם בבית . . 3 טיפוח הדרגתי של מחויבות הדדית בין הצדדים . . 4 התאמת הקשר הנבנה לנסיבות הקהילתיות והבית–ספריות .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help