sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:39

צורך בעזרה מעשית ( וחיצונית ) בתרגום התובנה הכללית בדבר חשיבות המעורבות — לכלל קשר מעשי וחיובי עם ההורים . הקושי שבהנחיית מנהלים ומורים כיצד לממש מדיניות זו נעוץ , בין השאר , בעובדה שממצאים מחקריים והתנסויות בשטח לא הצביעו על דרך מסוימת , כלשהי , כבעלת עדיפות בעיצוב הקשר בית-בי"ס או כתורמת באופן מובהק יותר מדרכים אחרות לשיפור תפקודו הלימודי והאישי של התלמיד . יתר על כן , לא ברור מה בדיוק סוג המעורבות ההורית בבית הספר שאכן תוביל לקשר המיטבי בין הצדדים . לדוגמה , כלל לא ברור עד כמה שיתוף הורים בקבלת החלטות תורם להישגי התלמידים . מחברות הדוח מציעות שכדי להגיע לקשר חיובי יותר ופעיל יותר בין הבית לבית הספר יש לשקול יציאה אל הקהילה ושיתוף מנהיגי הקהילה בעידוד קשר זה . כן הן מציעות להרחיב את הרעיון של בתי ספר קהילתיים . בהקשר זה הן מציינות שבתקציב שהגיש ממשל אובמה לשנת 2010 הוקצו משאבים לתכנית ששמה . Promise Neighborhoods התכנית המוצעת אמורה להיות מושתתת על תכנית קיימת ששמה , ( HCZ ) Harlem Children's Zone תכליתה העלאת שיעור התלמידים מאזורי מצוקה המגיעים ללימודים בקולג , ' והיא מתבצעת תוך שיתוף פעולה עם שירותים קהילתיים המשלימים מהלכים שמתרחשים בבית הספר וכאלה שאמורים להתרחש בבית . יפן בינואר 2006 הכריז שר החינוך היפני על רפורמה בחינוך שתכליתה רענון מסמכי היסוד של החינוך , אשר נוסחו ב , 1947– והענקת חינוך מועשר לכל ילדי יפן , כך ש"יהפכו לאנשים חזקים ובעלי עושר רגשי המאפשר להם לצמוח בקהילה הבינלאומית . " הרפורמה נשענת על שלושה יסודות : ( 1 ) העשרת החינוך כך שיקדם כישורים . ( 2 ) יצירת סביבות לימודיות שתומכות בחינוך מועשר . ( 3 ) קידום התפקוד החינוכי של קהילות ומשפחות . הסעיף השלישי אמור היה להיות מושג דרך פעולות כגון הטמעה של הרגלי חיים בריאים ( ארוחת בוקר למשל ) ויצירת מרחב מחיה לילדים בתוך הקהילה . ההצעה הייתה שפעולות אלו ודומות להן , הנוגעות למשפחה ולקהילה , יתבצעו באמצעות עמותות פרטיות , שיפעלו בכוחות עצמן אך יזכו לתמיכה ממשלתית . יש לציין כי עצם האזכור של המשפחה בהקשר של המדיניות החינוכית הוא בגדר חידוש , מפני שהמשפחה לא זכתה לאזכור של ממש במסמכי . 1947 תחת הכותרת " חינוך בבית" , ( home education ) נטען בגרסה המחודשת כי " למשפחה אחריות ראשונית לחינוך הילד" וכי " על מוסדות המדינה והרשויות המקומיות לסייע למשפחה לבצע את תפקידה כיאות . " זאת מכיוון שהחינוך בבית הוא ... " נקודת ההתחלה לכל התהליך החינוכי ויש לו מקום חשוב בהקניית הרגלי חיים בסיסיים לילדים , העשרת חיי הרגש שלהם , טיפוח ערכי מוסר חשובים כגון ההבחנה בין טוב לרע , הקניית עצמאות מחשבתית ונימוסים חברתיים . " עוד נטען שם כי תיאום בין בית הספר להורים ולקהילה הוא תנאי בסיסי להשגת המטרות הרלוונטיות . הדוח מציין כי מי שנהנה מפעולות להשבחת רמת החינוך בבית הם בדרך כלל הורים שמעוניינים ממילא לשפר את המצב של ילדם , לא הורים שאינם מודעים לחשיבות נושא זה , ובמיוחד לא הורים שאין להם אפשרות להגיע למפגשים מסודרים בשעות הערב . לכן , מציינים מחברי הדוח , חשוב להפסיק את הקשר רק עם הורים שרוצים ללמוד ולהתפתח , ולשאוף ליצירת קשר

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help