sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:31

כך למשל , שינויים במבנה המשפחה מחייבים את משרד החינוך להיענות למציאות חדשה ומורכבת שבה חיים כיום ילדים . השינויים במבנה המשפחה מחייבים הבניה של הסדרים מתאימים , שיבואו לידי ביטוי בקשר שבין מערכת החינוך ובין המשפחה לצורותיה ה"חדשות . " הוועדה גורסת שחוזר המנכ"ל החדש צריך להתייחס גם לתהליכים הקשורים בזכויות ילדים , ברוח האמנה לזכויות הילד ולזכויות התלמיד , וגם לשונות המעמיקה בין רובדי החברה , להתרחבות הפערים בין מעמדות כלכליים בישראל ועוד . לאור החסרים הרבים בחוזר הקיים ולאור השינויים שחלו בשנים אלו בישראל , ממליצה הוועדה לכלול במסגרת חוזר מנכ"ל חדש הנחיות בדבר אסטרטגיות יישומיות המקדמות את השותפות בין המשפחה למערכת החינוך ברמת על , להצביע על מחויבות משרד החינוך לפעול לפיתוח כישורי הורים להשתתפות במערכת החינוך , לסייע למשפחה ולמערכת החינוך לעגן את היחסים ביניהן במסגרת אמנה בין המשפחה למסגרות הגן ובית הספר וכן להבהיר ציפיות , זכויות וחובות הדדיות של הצדדים . הרחבה בנושא חוזרי מנכ"ל בסוגיית הקשרים בין המשפחה למערכת החינוך אפשר למצוא בפרק " ההסדרה המשפטית של קשרי הורים-מסגרות חינוך בגיל הרך" עמודים 101-79 וכן בסקירת הספרות " יחסי משפחה-מערכת החינוך בגיל הרך מנקודת מבט היסטורית" שנכתבה בידי ד"ר קלודי טל וד"ר תמר בר , ובסקירה " המשפחה ומערכת החינוך : יחסי הורים-ילדים-מדינה" שנכתבה בידי ד"ר חגית ברסטל–גינת . תקצירי הסקירות מופיעים בעמודים , 175-171 והסקירות המלאות עומדות לרשות הציבור במדור ' חומרי רקע' באתר היזמה למחקר יישומי במערכת החינוך : . http : // education . academy . ac . il . 4 פיתוח מקצועי של אנשי חינוך : א . למכשירים עצמם לתפקידי ניהול , הוראה וייעוץ : ( Pre-service training ) במהלך הכשרתם של אנשי חינוך בכלל ומורים , מורות וגננות בפרט , יחויב כל סטודנט ללמוד קורס חובה בנושא עבודה עם משפחות . מומלץ שבקורס זה ייעשה שילוב בין ידע תאורטי ובין מיומנויות לעבודה עם משפחות , לרבות כאלה שיש להן אפיונים מיוחדים . ב . פיתוח מקצועי לעובדי מערכת החינוך : ( In-service training ) עובדי מערכת החינוך ישתתפו בהשתלמויות בנושא מיומנויות קשר ועבודה עם משפחה . נימוקי הוועדה : הוועדה למדה מתוך המחקר הרב שמתייחס לשונות הקיימת בקרב מחנכים על מידת הערכתם את ציבור ההורים ועל מסוגלותם לחנך את ילדיהם ולהיות מעורבים בחינוכם וגידולם בכלל , ובמסגרות החינוך בפרט . חוקרים שונים ובהם גונזאלס דה האס ו–וילמס , , ( Gonzalez De Hass & Willems , 2003 ) מצאו כי לעתים קרובות , הורים אינם נתפסים בעיני אנשי חינוך כמומחים לחינוך ילדים , במיוחד כאשר מדובר בהורים מתרבויות מיעוט או הורים למשפחות עוני . לחוסר הערכה זה עלולות להיות השלכות על עמדות אנשי החינוך וציפיותיהם מציבור ההורים . נקודת המוצא של חברי הוועדה הייתה כי קיים קשר בין איכות ההכשרה של אנשי החינוך לבין עמדותיהם כלפי ההורים , הציפיות שלהם מההורים ומידת יכולתם לעבוד עם ההורים בשותפות מיטיבה . לפיכך בחנה הוועדה את הכשרתם של גננות ומורים לעבודה עם משפחות .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help