sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:29

הספר . הישגים אלו ניכרו גם במישור הלימודי–אקדמי , גם בהתנהגות חברתית נאותה בגן ובבית הספר וגם בשביעות הרצון ממסגרת החינוך . ההמלצות ונימוקיהן עמדת יסוד האחריות הראשונית להתפתחות הילדים ולחינוכם מוטלת על ההורים . עם כניסתם של הילדים למערכת החינוך נוצרת אחריות משותפת בין ההורים למערכת החינוך . לכל אחד מהצדדים תרומה ייחודית להתפתחות הילד ורווחתו . יחסי שותפות אלו צריכים להיבנות ביזמה פעילה של מסגרות החינוך , מתוך עמדה של שוויון ושותפות עם כל אוכלוסיית ההורים ובהתאמה לצרכים השונים של קבוצות האוכלוסייה . אסטרטגיות לפעולה . 1 הקמת יחידה לנושא קשרי משפחה ומסגרות חינוך : הוועדה ממליצה להקים , כחלק מהמבנה הארגוני של משרד החינוך , יחידה ( ברמה של אגף / מחלקה וכו ( ' לנושא קשרי משפחה-מסגרות חינוך , שתהיה כפופה למנכ"ל המשרד . אחריותה וסמכותה של היחידה תהיה להציע ולהתוות מדיניות בנושא מעורבות ושותפות של המשפחה במעשה החינוכי , וכן לתאם ולארגן את מערך העבודה של המשרד בנושא זה . יחידה זו תתכלל את הפעילות בנושא בכל אגפי המשרד . נימוקי הוועדה : הקשר שבין המשפחה ומסגרת החינוך מטופל היום בנפרד על ידי אגפים ומחלקות שונות במשרד החינוך , ואין יחידה ייעודית שאחראית על התחום ועל פיתוחו . משרד החינוך מפרסם מעת לעת בחוזרי מנכ"ל הוראות שמטרתן להנחות את השדה בנושאים הקשורים לשותפות שבין המשפחה למערכת החינוך , אולם אנו מצאנו כי עיקר ההתעסקות של אגפי הגיל והתוכן בנושא זה היא במצבי משבר וקונפליקט . אל מטה משרד החינוך מגיעים לטיפול המקרים שאינם מוצאים את פתרונם בשדה או המקרים שבהם יש פנייה אל בית המשפט . גם ברמת השדה מצאנו כי פעמים רבות , הקשר מתמקד בקשיים של ילדים , תלונות של הורים או אי–שביעות רצון הדדית מאופן תפקודו של הילד , ההורים או אנשי החינוך . אנו סבורים כי אחת הדרכים העשויות לשנות מציאות זו היא הכרה של משרד החינוך בקשרי משפחה-מסגרות חינוך כבנושא שראוי לו להיות מעוגן בתוך המבנה הארגוני של המשרד , ביחידה שעיסוקה המרכזי הוא התוויית מדיניות–על , מבוססת על ידע מחקרי , ותפקידה המרכזי הוא בניית דרכי עבודה בימי שגרה ובעת משבר , וייעוץ לאגפים האחרים במשרד בכל דבר ועניין הקשור בנושא עבודה עם משפחות . במציאות העכשווית , בהעדר יחידה לנושא זה , נוצר באגפים שונים של המשרד עומס המקשה על עבודת השדה . עוד סבורה הוועדה כי טוב יהיה אם יחידה זו תעבוד בשיתוף פעולה עם משרדי ממשלה רלוונטיים אחרים כגון משרדי הרווחה , הבריאות , קליטת העלייה , הפנים ועוד , על מנת ליצור רצף וקשר בטיפול בנושא משפחה-מערכת חינוך . הרחבה בנושא מדיניות ודרכי

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help