sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:26

ותכניות התערבות בנושא מעמד הורים בתוך מערכת החינוך" נכתב בידי פרופ' משה ישראלאשוילי . הפרק " קשרי משפחה-מסגרת חינוך במדינת ישראל : מבט רב–תרבותי" נכתב בידי דבורה פריד ופרופ' זאב צ'רלס גרינבאום . ד"ר תמר מורג כתבה את הפרק " ההסדרה המשפטית של קשרי הורים-מסגרות חינוך בגיל הרך , " ד"ר אסתר כהן כתבה את " הכשרה של עובדי מערכת החינוך לקשר ושותפות עם הורים ולהתערבויות פסיכו–חינוכיות , " ואת הפרק " מערכת החינוך ומשפחות לילדים בעלי צרכים חינוכיים מיוחדים : בדיקת מצב והצעות לשינוי" כתב פרופ' יואל אליצור . תמצית פרקי המסמך . 1 פרק המבוא כולל את הרקע התאורטי , הגדרות והנחות יסוד לעבודת הוועדה . הוא מביא את הגישות התאורטיות המרכזיות שעליהן התבססה הוועדה בכתיבתה : הגישה האקולוגית–התפתחותית והגישה של מניעת סיכונים להתפתחות הילד . כן מובאים בפרק סיכום הידע שנאסף מן השדה והצעות שהתקבלו מאנשי השטח שהופיעו בפני הוועדה . בפרק מוצגים גם דרך הפעולה של הוועדה , הסוגיות שבהן התמקדה , עיקר ממצאיה והמלצות מנומקות ליישום . . 2 מדיניות ממשלתית ותכניות התערבות בנושא מעמד הורים בתוך מערכת החינוך : בפרק זה שני נושאים מרכזיים : א . ניתוח המדיניות החינוכית בנושא קשרי משפחה-מסגרת חינוך במדינות שונות בעולם . ב . בחינת לקחים יישומיים ומחקריים מתכניות התערבות בגיל הרך שהופעלו במקומות שונים בעולם , בעיקר בארה"ב , ועסקו בשיפור הקשר בין ילדים בגיל הרך , משפחות ומערכת החינוך . מפרק זה עולה כי קיים בסיס ראשוני לטענה שהתערבות לחיזוק הקשר בית-מסגרת חינוך ( בית ספר או גן ) בגיל הרך עשויה לתרום לשיפור ארוך–טווח של הקשר בית-בית ספר , במיוחד אם ההתערבות בגיל הרך נעשתה בידי סגלי חינוך שעברו הכשרה מתאימה לכך והייתה מותאמת לצורכי הקהילה שבה התקיימה . עוד נקבע בפרק כי מגוון העדויות המחקריות התומכות בחשיבות הקשר כה גדול , שמן הסתם תהיה הכרה כללית , גם בקרב מעצבי המדיניות ואנשי השטח , שאי אפשר להשאיר את המצב הנוכחי במדינת ישראל כמות שהוא . יחד עם זאת , קיימת גם הסכמה שכל דרך שתאומץ לקידום הקשר צריכה להיות מגובשת מתוך כבוד הדדי ותוך כדי דיאלוג זהיר שיימנע מלגלוש להכתבה ( לעתים הדדית ) של צורת קשר כזו או אחרת . . 3 קשרי משפחה-מסגרת חינוך במדינת ישראל : מבט רב–תרבותי : מטרתו של פרק זה היא להציג את הנושא של קשרי משפחה-מסגרת חינוך מנקודת מבט רב–תרבותית , תוך התמקדות בחברה הישראלית . בפרק שלושה חלקים עיקריים : א . מושגים מרכזיים בשיח הרב–תרבותי במערכת החינוך . ב . קשרי משפחה-מסגרת חינוך בקרב קבוצות מיעוט בישראל : תהליכים היסטוריים , חברתיים וסוציו–פוליטיים . ג . המלצות . הפרק מתאר את הגיוון הרב הקיים בחברה הישראלית על קבוצותיה ופלגיה השונים , ואת השפעתו של גיוון זה על מערך הקשרים המתקיימים בין הקבוצות השונות לבין מערכת החינוך . חלק מרכזי בפרק מתמקד בשלוש קבוצות גדולות הבולטות כיום בייחודיותן בחברה הישראלית :

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help