sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:25

כמיטיבים עם התפתחותו והצלחתו של הילד , בשלושה ממדים : ערכי , התנהגותי ולימודי ? ערכי : באיזו מידה קיים תואם בערכים ובנורמות של משפחת הילד והמסגרת החינוכית , ומה קורה במקרים שבהם יש הבדל מהותי ואף סתירה בין שתי המערכות ? התנהגותי : באיזו מידה יש חלוקת אחריות מודעת ומוסכמת בין משפחת הילד לבין מערכת החינוך בנושאים שונים כגון טיפול בקשיי התנהגות במסגרת החינוכית , הכנת שיעורי בית , הגעה בזמן למסגרת ועוד ? מהם גבולות האחריות של כל צד , גבולות שישרתו באופן ברור את טובת הילד ? לימודי : באיזו מידה המשפחה שותפה לקביעת תוכני הלימוד , אופן הלימוד והערכת מצבו והישגיו של הילד במשפחה בגן ובבית הספר ? . 4 הכשרת סגלי חינוך לעבודה עם משפחות : ביקשנו להבין מהי תמונת המצב הקיימת כיום במדינת ישראל בנושא של הכשרת צוותי חינוך בדרגים השונים לעבודה עם משפחות . בחנו סוגיה זו בשני מסלולים : א . במהלך הכשרתם של אנשי חינוך במכללות ובאוניברסיטאות . ( Pre-service ) ב . במהלך התפתחותם המקצועית בשנות עבודתם במערכת החינוך . ( service In- ) בשל החשיבות הרבה שהוועדה ייחסה לסוגיית ההכשרה של סגלי החינוך , היא ביקשה לנסח קווים מנחים בנושאים הנראים חיוניים בעיניה , על מנת שמחנכים ואנשי מקצוע אחרים במערכת החינוך יוכלו לשפר את יכולותיהם לעבוד מתוך מעורבות ושותפות עם המשפחה . . 5 היבטים משפטיים בנושא זכויות של הורים כפרט וכקבוצה במערכת החינוך : הוועדה התייחסה לשאלת זכותם וחובתם של הורים להיות שותפים בקבלת החלטות בנושא חינוך ילדיהם , שאלות כגון שיבוצם של ילדים בחינוך הנורמטיבי ובחינוך המיוחד , השארתו של ילד לשנה נוספת באותה כיתה , הדלגה של ילד מכיתה לכיתה ועוד . מי נושא באחריות למה שקורה לילד במהלך יום הלימודים במסגרת החינוך , ומהן זכויותיה וחובותיה של מערכת החינוך כלפי ההורים ? במגמה לצמצם פניות של הורים לבתי המשפט כגורם מתערב ומכריע ביקשנו לברר מה קורה כאשר מתעוררת מחלוקת בין המשפחה לבין מערכת החינוך וכיצד מגיעים להסכמות במקרים של מחלוקת . כן דנה הוועדה בסוגיות של חקיקה , והתלבטה בין התועלת בקידום חקיקה בישראל בנושא זכויות הורים ובין האפשרות להסתפק ברענון ההסדרה הקיימת , באמצעות חוזרי מנכ"ל והודעות מנכ"ל . ז . פרקי המסמך פרקי המסמך נסמכים על הראייה הכוללת של הנושא כפי שהתגבשה אצל חברי הוועדה , על מומחיותם של הכותבים ועל סקירות מדעיות וניירות רקע שהוועדה הזמינה לצורך עבודתה . הוועדה כולה אחראית לכלל המסמך , אך כל אחד מהפרקים נכתב בהובלה של חבר אחר , שנושא הפרק היה בתחום התמחותו . פרקי המסמך עוסקים בנושאים שנראו לנו מרכזיים לענייננו . כל פרק מרחיב את הדיון בנושא שעלה כסוגיה מרכזית בדיוני הוועדה . ואלה פרקי המסמך : פרק המבוא , המסכם את עיקר ממצאי הוועדה ומביא את המלצותיה המרכזיות , נכתב בידי פרופ' זאב צ'רלס גרינבאום ודבורה פריד . הפרק " מדיניות ממשלתית

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help