sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:23

הצעות ליישום בניית הכשרה מסודרת לצוותי החינוך בדרגים השונים — ממנהל בית הספר , הפסיכולוג והיועץ , המורים והגננות ועד המטפלים הפארא–רפואיים במסגרות החינוך המיוחד , הסייעות וכל איש חינוך במערכת הגיל הרך — בנושא דרכי עבודה אפקטיביות עם המשפחה . יש להעמיק את ההבנה בנושא המשפחות , לפתח זווית ראייה רב–תרבותית ולבנות יחד עם כל איש חינוך את ההכרה בחשיבותן של התקשורת עם המשפחה , מעורבות המשפחה והדרכים להשיג את שתיהן . פיתוח תכניות ומודלים לעבודה עם הורים : בכל מסגרת יתקיים תהליך של בניית חזון , שפה משותפת ותיאום ציפיות למעורבות המשפחה ושותפות איתה , במטרה להוריד את רמת החרדה , אי–האמון והחשדנות שקיימים בשני הצדדים . מוצע לנסח במשותף הסכמות או " אמנה , " שמצד אחד תקבע מטרות כלליות שיתאימו לכלל המשפחות ומסגרות החינוך , ומצד שני תהיה ייחודית לכל גן ולכל בית ספר . תמיכה וליווי לאנשי החינוך בעבודתם עם משפחות : התחושה של רבים מאנשי החינוך כיום היא של קושי ובדידות בעבודה מול הורים . תופעה זו קיימת בקרב אנשי חינוך בכלל ואנשי חינוך העובדים במסגרות החינוך המיוחד או המשולב בפרט . על כן יש לפתח דרכים שונות נוספות על אלה שננקטות כבר כיום – לסייע לאנשי החינוך בהתמודדותם עם הקשיים . הקצאת שעות מערכת לעבודה עם משפחות : הקצאת שעות במערכת לכל מחנך תאפשר לחייב את סגלי החינוך להקדיש זמן ייעודי לעבודה עם משפחה , בניגוד למצב הקיים כיום , שבו עבודה זו נעשית באופן וולונטרי , לא במסגרת שעות העבודה המוכרות . מענה מותאם לאוכלוסיות בעלות אפיונים ייחודיים : עולים — בין העליות השונות קיימת שונות רבה , המחייבת את מערכת החינוך להתייחס בצורה דיפרנציאלית למשפחות מתרבויות שונות . מוצע לבנות במערכת החינוך תכניות המיועדות להעצמת המשפחות במעבר הביןתרבותי , להכשיר ולקלוט במערכת החינוך מגשרים חינוכיים בין–תרבותיים מארצות מוצא שונות , שיסייעו הן למשפחות והן למסגרות החינוך להבין אלה את אלה בצורה המיטיבה עם כולם . חרדים — כל תכנית וכל המלצה חייבת להיות מותאמת לצורכי האוכלוסייה החרדית , לגווניה השונים . יש להביא בחשבון כי בציבור החרדי , הרבנים וגדולי הדור הם הקובעים את דרך ההתנהלות של המסגרת החינוכית ושל ציבור ההורים , ולכן שיתוף הפעולה איתם חיוני להצלחת כל מהלך וכל תכנית . ערבים — במגזר הערבי שיעור ההורים המעורבים במסגרות החינוך בכלל הוא נמוך . יש צורך בהעלאת המודעות לחשיבות המעורבות של ההורים במסגרות החינוך . על כן הוצע להפעיל חוגי הורים כבר מגן הילדים . יש לבנות בין בית הספר וגן הילדים ובין ההורים אמנה שתפרט את חובותיו וזכויותיו של כל צד . כן יש לבנות תכנית מעקב אחר ביצועה של אמנה כזאת .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help