sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פרופסור במכללת אחוה ומנהל בית הספר למינהל מערכות חינוך בה , היה חבר בוועדה עד פברואר . 2010 מרכזת הוועדה , דבורה פריד , עוסקת גם בהדרכת סטודנטים לתואר שני בלימודי הגיל הרך — תכנית שוורץ — בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד , באוניברסיטה העברית בירושלים . דרכי העבודה של הוועדה הוועדה החלה את דיוניה בתשרי תשס"ט ( אוקטובר . ( 2008 במשך כשנתיים התכנסה מעת לעת לימי עבודה מרוכזים . בחלק ממפגשיה זומנו אליה מומחים ואנשי מקצוע במטרה לסייע לחבריה בלימוד תמונת המצב הקיים במדינת ישראל . בין השאר נפגשה הוועדה עם בכירי משרד החינוך מאגפים שונים , מנהלי מחלקות חינוך ברשויות מקומיות , נציגי ארגון ההורים , וארגונים מהמגזר השלישי העוסקים בסנגור ובהפעלת תכניות בתחום . כן קיימו חברים בוועדה מפגשים בהרכבים מצומצמים עם גורמים נוספים הרלוונטיים לעבודתה — נציגי הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים , מנהלי עמותות מהמגזר השלישי העוסקים בסנגור ובמתן שירותים לילדים בעלי צרכים מיוחדים , מנהלת הקו הפתוח של משרד החינוך , סגל הפיקוח על החינוך המיוחד , ועוד . במהלך עבודתה יצאה הוועדה בקולות קוראים לסקירות רקע בכמה נושאים , וגם פנתה ישירות למומחים שבידע ובמומחיות שלהם ביקשה להסתייע . התוצאה היא ארבע סקירות ספרות מדעיות שסייעו בהכנת מסמך זה . תקצירי הסקירות מובאים בנספח ב , ' והסקירות המלאות נגישות במדור ' חומרי רקע' באתר האינטרנט של היזמה . ואלה נושאי הסקירות ושמות מחבריהן : . 1 " יחסי משפחה-מערכת החינוך בגיל הרך מנקודת מבט היסטורית" — נכתב בידי ד"ר קלודי טל וד"ר תמר בר , המסלול לגיל הרך , מכללת לויסקי , תל–אביב . . 2 " המשפחה ומערכת החינוך : יחסי הורים-ילדים-מדינה" — נכתב בידי ד"ר חגית ברסטלגינת , החוג למשפטים , אוניברסיטת תל–אביב . . 3 " קשרי משפחה-מסגרות חינוך בראייה רב–תרבותית" — נכתב בידי פרופ' דורית רואר–סטריאר , מבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד באוניברסיטה העברית בירושלים . . 4 " מעורבות הורים בתכניות התערבות ממוקדות–משפחה לילדים בעלי צרכים מיוחדים" — נכתב בידי פרופ' אסתר דרומי וד"ר שרה אינגבר מאוניברסיטת תל אביב . בנוסף לסקירות המדעיות נכתב מסמך רקע לדיוני הוועדה בנושא " יחסי בית הספר-הורים בישראל . " המסמך חובר בידי פרופ' יצחק פרידמן בעת שכיהן כחבר בוועדה . טיוטה לכל אחד מפרקי המסמך נכתבה בהובלה של חבר ועדה אחד לפחות . הנוסח הסופי גובש לאחר דיון משותף בין כל החברים , והוועדה כולה אחראית לכלל המסמך .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help