sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

לכן המטרות הספציפיות של המסמך הן : . 1 לסקור , לבחון ולסכם את ממצאי המחקר העוסקים בנושא הקשרים שבין המשפחה למוסד החינוכי וזיקתם להתפתחות הילד ולהצלחתו במסגרות החינוך ; לסקור את הידע המחקרי העוסק בנושא זה בארץ ובעולם , לבקרו ולהעמידו לרשות אנשי מקצוע במערכת החינוך הפורמלית והלא פורמלית , חוקרים והורים . . 2 ללמוד ולהכיר את המומחיות המקצועית של אנשי החינוך העובדים עם ילדים צעירים ומשפחותיהם ; להצביע על מקורות הידע של אנשי השדה ועל תחומים שבהם חסרים ידע וכלים לעשייה החינוכית . . 3 להסכים על מרכיבי הקשר החיוניים בין המשפחה למסגרות החינוך , מרכיבים שהמחקר הצביע עליהם כמשפיעים על מהלך התפתחותו והצלחתו של הילד או כנמצאים במתאם גבוה עם המהלך הזה . . 4 לסכם בכתב את הממצאים והמסקנות שגובשו בדיוני הוועדה ולהמליץ לקובעי המדיניות ולמקבלי ההחלטות על קווים מנחים לפעולה . . 5 להצביע על מחקר נדרש שיוכל להוות בסיס למדיניות מועילה בתחום . קהל היעד של מסמך הוועדה הוא בעיקר קובעי מדיניות , חוקרים ואנשי מקצוע בכירים . כדי שהמסמך יוכל לשרת את אנשי המקצוע העובדים בשדה , לסייע להם ביישום המלצותיו והידע האצור בו ולתרגמם לעשייה בשטח — יש להשלים אותו לכדי מסמך פעולה . לכן אנו מייחסים חשיבות להמשך העבודה על ממצאי מסמך זה וליישומם באמצעות ועדה שתוקם בידי משרד החינוך , כפי שהדברים מופיעים בהמלצה . 8 הרכב הוועדה הוועדה הורכבה ממומחים ממגוון תחומי מחקר הרלוונטיים לנושא שבו עסקה : פסיכולוגיה במגמות שונות — קלינית של הילד , התפתחותית , חינוכית וחברתית — חינוך , משפטים , עבודה סוציאלית ואנתרופולוגיה . יושב הראש שלה הוא פרופ' זאב צ'רלס גרינבאום , פרופסור ( אמריטוס ) לפסיכולוגיה התפתחותית באוניברסיטה העברית בירושלים , וחבריה ( ע"פ סדר האלפבית ) הם פרופ' יואל אליצור , פסיכולוג קליני , רפואי וחינוכי , פרופסור–חבר במגמה לפסיכולוגיה חינוכית–קלינית של הילד בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים , ד"ר דבורה גולדן , אנתרופולוגית חברתית ומרצה בכירה בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה , פרופ' מוחמד חאג – ' יחיא , עובד סוציאלי , פרופסור הקתדרה על שם גורדון בראון בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית ע"ש פאול ברוואלד באוניברסיטה העברית בירושלים , פרופ' משה ישראלאשוילי , פסיכולוג חברתי , פרופסור–חבר בבית הספר לחינוך , המגמה לייעוץ חינוכי באוניברסיטת תל אביב , ד"ר אסתר כהן , פסיכולוגית קלינית , מורה בכירה במגמה לפסיכולוגיה חינוכית–קלינית של הילד , בית הספר לחינוך , האוניברסיטה העברית בירושלים , ד"ר תמר מורג , משפטנית , מרצה במסלול האקדמי במכללה למינהל בתל–אביב ומנהלת מרכז "משנה , " המרכז הקליני לחברה ומשפט . פרופ' יצחק פרידמן , מומחה בתחום מינהל החינוך ,

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help