sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא וסיכום : קשרי משפחה-מסגרת חינוך בגיל הרך ( גן-ג׳ ) פרק המבוא מציג את מטרות הוועדה , דרך ארגונה והשאלות שהיא מבקשת לענות עליהן . כן הוא סוקר את הפרקים השונים של המסמך ומציג את ההמלצות המרכזיות שחברי הוועדה הסכימו עליהן . א . רקע להקמת הוועדה הוועדה לנושא קשרי משפחה-מסגרת חינוך בגיל הרך , הוקמה בסתיו 2008 בידי נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים , פרופ' מנחם יערי , בחסות " היזמה למחקר יישומי בחינוך" בעקבות פעילות קודמת של " היזמה" בתחום הגיל הרך . לאור המלצותיה של ועדת מומחים קודמת מטעם היזמה , שפורסמו בממחקר לעשייה בחינוך לגיל הרך , ( 2008 ) טענו חוקרים ובכירים במשרד החינוך כי קידום התפתחותם של ילדים צעירים והצלחתם במסגרות החינוך מחייבים לימוד גם של הקשר בין המשפחה לבין מסגרות החינוך , קשר שהוא מרכיב חשוב בהתפתחותו הרגשית , הלימודית והחברתית של הילד . היזמה נענתה לאתגר והקימה ועדת חוקרים שתסכם ותבקר ידע מדעי בסוגיה זו ותעמידו — בתוספת המלצות — לרשותם של קובעי מדיניות במשרד החינוך , אנשי מקצוע , חוקרים , הורים ובעלי עניין אחרים . ב . מטרות הוועדה , הרכבה ודרכי עבודתה מטרות הוועדה הוועדה הוקמה כדי לבדוק אם וכיצד ניתן לשפר את מצבם של התלמידים בחברה הישראלית , במיוחד בגיל הרך , ( 8-3 ) על ידי שיתוף ההורים בנעשה בבית הספר ובמערכת החינוך . חברי הוועדה שיערו שחיזוק קשר כזה אכן ישפר את הישגי המערכת , וקיבלו על עצמם לבדוק את הידע המחקרי בשאלה זו , ללמוד מן הנעשה בשטח — מהורים ומאנשי מקצוע ( מחנכים וקובעי מדיניות ) — ולגבש על סמך כל אלה המלצות ספציפיות להשגת שילוב כזה , המלצות שרובן יכוון למשרד החינוך . הוועדה ערה לכך שלשילוב משפחות במערכת החינוכית יש מחיר , הן מן הבחינה התקציבית והן מבחינת הגדרת התפקידים . מן הבחינה התקציבית , הוועדה מעריכה כי עלות השינויים במערכת החינוך תהיה נמוכה יחסית , ולטווח הארוך עשויה אפילו להיות חסכונית . מבחינת הגדרת התפקידים , הוועדה שמעה על חששות מסוימים של אנשי מקצוע מפני התערבות–יתר של משפחות בבית הספר , ולמדה על מחלוקות בין הורים למוסדות חינוך , בהן כאלה שהגיעו אף לבית המשפט . המלצות הוועדה מביאות בחשבון מציאות זו , ואחת ממטרות הוועדה היא לסייע למערכת החינוך לסכל התפרצות של מחלוקות על ידי שילוב מוקדם ומועיל של משפחות .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help