sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

אסטרטגיות לפעולה . 1 הקמת יחידה לנושא קשרי משפחה ומסגרות חינוך : הוועדה ממליצה להקים , כחלק מהמבנה הארגוני של משרד החינוך , יחידה ( ברמה של אגף , מחלקה וכיו"ב ) לנושא הקשרים בין משפחות למסגרות חינוך . לפי המלצת הוועדה תהיה היחידה הזאת כפופה ישירות למנכ"ל המשרד . אחריותה וסמכותה של היחידה תהיה להציע ולהתוות מדיניות בנושא המעורבות והשותפות של המשפחה במעשה החינוכי , וכן לתאם ולארגן את מערך העבודה של המשרד בנושא זה . יחידה זו תתכלל את הפעילות בנושא בכל אגפי המשרד . . 2 חקיקה : מוצע לעגן במסגרת חקיקה ראשית הליכים עיקריים שיסדירו מסירת מידע להורים , מפגשים שוטפים בינם לבין מערכת החינוך , שיתוף הורים בהחלטות מרכזיות הנוגעות לילד , ומחויבות הורית . כמו כן מוצע לעגן בחקיקה ראשית את תפקידה ודרכי פעילותה של נציגות ההורים בישראל . . 3 הוצאה לאור של חוזר מנכ"ל חדש : בנושא הקשרים בין המשפחה למערכת החינוך , הוועדה מציעה לפרסם חוזר מנכ"ל חדש , שיתבסס בין השאר על המלצותיה ויתייחס לשינויים שחלו בחברה הישראלית בשנים האחרונות , תוך הדגשה מיוחדת של מערכת החינוך בגיל הרך . . 4 הכשרת אנשי חינוך : א . למכשירים עצמם לתפקידי ניהול , הוראה וייעוץ : ( Pre-service training ) במהלך הכשרתם של אנשי חינוך בכלל ומורים , מורות וגננות בפרט , יחויב כל סטודנט ללמוד קורס חובה בנושא עבודה עם משפחות . מומלץ שבקורס זה ישולב ידע תאורטי עם מיומנויות לעבודה עם משפחות , לרבות משפחות שיש להן אפיונים מיוחדים . ב . פיתוח מקצועי לעובדי מערכת החינוך : ( In-service training ) עובדי מערכת החינוך ישתתפו בהשתלמויות בנושא מיומנויות קשר ועבודה עם משפחה . . 5 מינוי מרכז לנושא " קשר עם משפחות : " בכל בית ספר ובכל אשכול גנים ימונה מתוך הסגל החינוכי איש מקצוע שישמש מרכז לנושא " קשר עם המשפחה . " המרכז יעריך צרכים וייזום פעולות על פי הנדרש , במטרה לבצר שותפות ברמת–על עם המשפחות . . 6 אתגר מיוחד בעבודה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים ומשפחותיהם : במשרד החינוך חל בשנים האחרונות פיתוח ניכר של שירותים טיפוליים לאוכלוסייה זו , וכפועל יוצא , נדרשת כעת הגדרה או בנייה של תפקיד מנהל–מקרה , ( case manager ) תפקיד שיהיו לו שני מרכיבים מרכזיים : א . אחריות לקשר עם המשפחה . ב . תיאום הטיפולים הנעשים בידי הצוות העובד עם הילד והמשפחה , במטרה למנוע פיצול של הטיפול בילד . מומלץ שמנהלי–המקרים יקדמו עבודת צוות עם הילד ומשפחתו , תוך יישום של שיטות הערכה והתערבות נסמכות–ראיות , ( evidence-based ) ויטמיעו אותן במערכת החינוך המיוחד ובחינוך הרגיל המשלב ילדים בעלי צרכים מיוחדים .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help