sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:4

להלן תובא תמצית המסקנות וההמלצות המרכזיות של הוועדה . ההמלצות המרכזיות מנוסחות כאסטרטגיות לפעולה . הסבר ורקע לכל המלצה מופיעים בפרק המבוא , דיון מעמיק מצוי בשאר פרקי המסמך , והמלצות נוספות מובאות בפרקים השונים , על פי נושא הפרק . מסקנות חברי הוועדה משוכנעים בחשיבות הרבה של קידום מערך היחסים בין המשפחה למסגרות החינוך בגיל הרך ורואים בו גורם מרכזי המשפיע על מהלך התפתחותו והצלחתו של הילד במערכת החינוך . תפיסה זו הייתה הבסיס למסקנה המרכזית של המסמך — שיש צורך לקדם שינוי במערכת החינוך בגיל הרך במדינת ישראל על מנת לשפר את שיתופי הפעולה בין המשפחה למערכת החינוך ולהבנות אותם הן ברמה של מדיניות–על והן ברמה המקומית . ההמלצות דלהלן נשענות על שתי מסקנות נוספות : א . שיתוף פעולה בין המשפחה למערכת החינוך תורם להתפתחות הילד ורווחתו , ואילו קונפליקטים ונתקים בין המערכות פוגעים בהתפתחות הילד ובהצלחתו במערכת החינוך . ב . שותפות בין המשפחה למערכת החינוך מקדמת את יכולותיה של המסגרת החינוכית ( גן ובית ספר ) לפעול בצורה יעילה ואפקטיבית . מחקרים רבים בדקו את השותפות בין מסגרות החינוך לבין המשפחה ואת השפעתה על הישגי הילדים בבית הספר , וממצאיהם חיזקו את ההנחות המוקדמות של חברי הוועדה כי שותפות בין ההורים למסגרת החינוך מסייעת באופן חיובי ומשמעותי להישגי הילדים בבית הספר . הישגים אלו ניכרו גם במישור הלימודי–אקדמי , גם בהתנהגות בית–ספרית נאותה וגם בשביעות רצון ממסגרת החינוך . תמצית המלצות הוועדה פירוט ורקע המבהירים את הרציונל לכל המלצה מובאים בפרק ' מבוא וסיכום' בעמוד . 7 דיון מעמיק מצוי בשאר פרקי המסמך . המלצות נוספות מופיעות בפרקים השונים , על פי נושא הפרק . ההמלצות המרכזיות מנוסחות כאסטרטגיות לפעולה . עמדת יסוד האחריות הראשונית להתפתחות הילדים ולחינוכם מוטלת על ההורים . עם כניסת הילדים למערכת החינוך נוצרת אחריות משותפת להורים ולמערכת החינוך . לכל אחד מהצדדים תרומה ייחודית להתפתחות הילד ורווחתו . יחסי שותפות אלו צריכים להיבנות ביזמה פעילה של מסגרות החינוך , מתוך עמדה של שוויון ושותפות עם כל אוכלוסיית ההורים ובהתאמה לצרכים השונים של קבוצות האוכלוסייה .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help