sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:46

עמותות מודיעין בעולם נעם שפירא * רשות הסיגינט הבריטית ) GCHQ ( מפרסמת סקר שביעות רצון מסקר שביעות רצון של רשת הסיגינט הבריטי עולים ממצאים שכדאי לבדוק גם בארץ . על-פי הסקר , מנהלי הארגון חשים בבירור את תרומתם למדינה וחווים שביעות רצון מכך . הם ערים למחיר שמשלמת המשפחה וכועסים על שהארגון אינו מצליח לטפל טיפול הולם בעובדים בלתי מתאימים . מעניין מה היו תוצאות סקר כזה בישראל " מנהלת התקשורת והצפנים" בבריטניה הנקראת GCHQ ) Government Communications Headquarters ( היא המקבילה המקצועית ליחידה . 8200 הארגון כפוף לשר החוץ והוא חלק מקהילת המודיעין הבריטית . באוקטובר 2006 ערכה הרשות סקר פנימי למדידת שביעות רצון המנהלים בארגון , בנושאי הפיקוד והמנהלה ורוח העבודה בארגון , ובנושאים אחרים הטעונים שיפור לדעת משתתפי הסקר . תוצאות הסקר נבחנו גם בהשוואה עם סקר דומה שנערך בשנת . 2004 אוכלוסיית הייחוס של הסקר הייתה מנהלים ברמות זהות בכל הסקטור הממשלתי בבריטניה . להלן תמצית ממצאי הסקר , שיש בה כדי להאיר נקודות דומות גם בקהילתנו שלנו : א . נושאים שבהם מנהלי GCHQ נתנו את הציונים הגבוהים ביותר באופן מוחלט וגם לעומת עמיתיהם במנגנון הממשלתי : . 1 אני מבין עד כמה עבודתי תורמת למטרות האגף שלי ; . 2 אני מאתגר את משימות העבודה שלי ; . 3 אני מחויב לממש את הצלחת האגף שלי ; . 4 אני נכון להקדיש מאמצים גדולים מהנדרש למען הצלחת האגף שלי ; . 5 עבודתי נותנת לי תחושה של מימוש עצמי . מרב התשובות הללו קיבלו ציון של 100 אחוז . ב . נושאים שבהם מנהלי GCHQ נתנו ציונים נמוכים יותר מעמיתיהם בסקטור הממשלתי : . 1 האגף שלי מטפל ביעילות במקרים של ביצועים ברמה נמוכה ; . 2 אני מרגיש שייכות רבה לשכבת המנהלים הבכירים בשירות הממשלתי ; . 3 האופן שבו נקבע השכר הוא שקוף וברור ; . 4 המנהלים הבכירים באגף שלי מעודדים רמת ביצועים גבוהה ומגלים חוסר סובלנות לרמת ביצועים נמוכה . תובנות והערכה מעיון בתוצאות הסקר ניתן לדלות כמה תובנות מעניינות , שחלקן נכונות גם למשרתים בסקטור הביטחוני-מודיעיני אצלנו . . 1 מרבית המנהלים בשירות הבריטי אינם רואים עצמם חלק מהמנגנון הציבורי הרגיל , וקיימת אצלם תחושת עליונות וייחודיות . זאת בדומה למשל להזדהות של חיילי 8200 עם יחידתם , יותר מזיהוים עם " חיילי חיל המודיעין" או כמשתייכים ל"צה"ל . " . 2 ניכרת הזדהות גדולה ביותר עם האתגר שבתפקידם ועם המחיר שהוא גובה , למשל מהמשפחה . מהסקר עולה כי הנשאלים מודים שהם מתקשים לשלב בין דרישות העבודה לחובות המשפחתיים , הרבה יותר מאשר בכלל הסקטור הציבורי ) שאלה . ) 44 . 3 מעניינת העובדה כי בשנת 2004 היה אמון גבוה יותר של הנשאלים במנהליהם , ואמון נמוך יותר בעצמם , לעומת הסקר ב2006- שבו פחת במקצת האמון במנהלים , אך עלה אמון העובדים בעצמם . האם זוהי תוצאת מתן יתר סמכויות לדרג הניהול במדרג הביניים , עקב לקחי ועדות חקירה שהופעלו על המערכת המודיעינית בבריטניה בשנים האחרונות ? ) שאלות 1 ו3- בתוצאות המשוות בין 2006 ל . ) 2004- . 4 אחד הממצאים המעניינים עולה מביקורת המנהלים בארגון על אי-היכולת של הארגון הממשלתי לטפל בעובדים גרועים . ביקורת זו מעניינת והיא מזכירה את הביקורת הקיימת בקרב מנהלים בסקטור הציבורי בארץ , על הטיפול בתופעה זו כאן . נראה שזה אחד המאפיינים המייחדים את הסקטור הציבורי בארץ ובחו"ל מהסקטור הפרטי . . 5 בנושא השכר אציין : אף כי תחושת הנשאלים טובה מעט יותר מעמיתיהם בסקטור הציבורי , למעלה ממחציתם סבורים כי השכר נמוך ממה שמגיע להם . . 6 למעלה משני שלישים מהמנהלים מרוצים מהתפתחותם המקצועית בארגון , וחשים שהם מקבלים משוב בונה על ביצועיהם . מרביתם מרגישים ביטחון בהעלאת רעיונות ואתגרים בפני מנהליהם , בלי שהדבר יסכן את מעמדם בארגון . סיכום פרסום הסקר מבטא מידה רבה של פתיחות כלפי הציבור . הוא מאפשר התרשמות מסוימת מהאווירה השורה בארגון כיום , ובעיקר מלמד על האופן המיוחד שבו תופסים עובדי הארגון את עצמם לעומת שאר עובדי המדינה . ההכרה בחשיבות המשימות , האווירה המיוחדת ומאפייני העבודה בארגון , ההיסטוריה שלו והיחס של ההנהלה הבכירה לעובדים - כל אלה מעצימים את תחושת השליחות של העובדים ואת תוצאות הסקר הזה . כדאי לדעת את המתרחש אצל עמיתינו , ואולי גם ללמוד מכך משהו בשבילנו , עלינו . למעוניינים לקרוא את הדוח המלא , הוא מובא באתר " מנהלת התקשורת והצפנים : " http : // www . gchq . gov . uk / about / seniorcs . html noamruth @ zahav . net . il *

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help