sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

הסברים , לא כל שכן להתנצל . בפשטות וביעילות , כאילו עשו זאת אלפי פעמים בעבר , הם המשיכו את המשא ומתן , הפעם בעזרת טכניקה מסורתית ידועה המכונה "שיסוי ברבר בברבר . " הסינים התרוצצו בין הקומות כשהם מעבירים מידע חלקי ומגמתי בין המשלחות השונות . הקבוצה הישראלית שמעה על הבטחות וויתורים מרחיקי לכת מצד המשלחת האוסטרלית , ועל כך שהחברה הקנדית קרובה מאוד לחתימה על הסכם . בהתאם לכך הופנתה למשלחת הישראלית דרישה לוויתורים מפליגים שיעלו על אלה שכבר עשו כביכול החברות הזרות האחרות . המשלחת הישראלית ההמומה קיפלה את מסמכיה , ארזה את מיטלטליה ושבה בחזרה ארצה . שנת - 2000 ארבע שנים מאז החל הקשר עם הסינים החברה הוציאה כבר סכום נכבד על אירוח משלחות סיניות ועל נוכחותה בבייג'ין . הישראלים הבהירו מעל לכל ספק כי הגישו את ההצעה הסופית בהחלט , וכי לא יהססו לעזוב שוב את שולחן המשא ומתן אם יחול עיכוב נוסף . ארבעה חודשים חלפו בטרם השיבו הסינים על ההצעה האחרונה , אך תשובתם הפעם הייתה נחרצת : ההצעה האחרונה נראית להם , אם כי יש כמה הסתייגויות מזעריות . הסינים אמרו שהם מוכנים לחתום על הסכם , שיש להם את כל האישורים הדרושים , וכי הם מבקשים להיפגש לשם סיכום הפרטים האחרונים . יום לפני מועד החתימה על ההסכם הודיעו הסינים כי קיבלו מהמשלחת הקנדית הצעה מפתה יותר , ודרשו מהישראלים ויתורים נוספים . מכיוון שכבר לא נותר על מה לוותר , הפסיק הצוות את המשא ומתן , עזב את סין וחזר לארץ עייף , מתוסכל ומושפל . - "HiANYiN c ;" ברוכים הבאים לסין המשא ומתן שתיארנו זה עתה נוהל על ידי חברה ישראלית גדולה ומכובדת , שכמו רבות ממקבילותיה בארץ ובעולם לא צלחה את מסלול המכשולים הסיני . תיאור זה נשמע בוודאי מוכר לקוראים רבים , המגידים כעת את ראשם בהסכמה . קרוב לוודאי שכל מי שנכח במפגש עסקי או דיפלומטי עם הסינים חווה את התסכול המתלווה אליו , את חוסר ההבנה ואת הקושי בפריצת החומה הסינית הנוקשה . חלק נכבד מאי ההבנות מקורן בסגנון העסקי השונה , וחלק נכבד לא פחות מקורו בפערים תרבותיים . משא ומתן בין תרבויות מלווה תמיד בקשיים אובייקטיביים , אך הוא נעשה מסובך שבעתיים כאשר המפגש הוא עם תרבות שונה כל כך משלנו . מכיוון שאנו עושים עסקים עם תרבות חברתית ופוליטית הפועלת על פי הנחות בסיס שונות לחלוטין

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help