sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

תוכנו וסידורו של ספר ויקרא פרקים א-ה : תורת הקורבנות . דיני העולה , המנחה , השלמים , החטאת והאשם . פרקים א-ה באים ללמד את העם על ענייני הקורבנות : מי מקריב ? אדם ( פרקים א-ד , ( עדת ישראל ( ד , יג-כא , ( נשיא ( ד , כב-כו , ( הכוהן המשיח ( ד , ג-יב . ( מה מקריבים ? עולה מן הבקר , מן הצאן ומן העוף ( פרק א ;( מנחה מסולת , מאפה , מרחשת , ביכורים ( פרק ב ;( שלמים מן הבקר ומן הצאן ( פרק ג ;( חטאת מן הבקר , מן הצאן , מן העוף או עשירית האיפה ( ד , א-ה , יג ;( אשם - איל מן הצאן ( ה , יד-כו . ( פרקים ו-ז : הוראות אדמיניסטרטיביות לכוהנים בקשר להכנת הקורבן ואופן צריכתו . העולה ( ו , ב-ו ;( מנחה ( ו , ז-יא ;( קורבן אהרן ובניו ( ו , יג-טז ;( חטאת ( ו , יח-כג ;( אשם ( ז , א-ה ;( המגיע לכוהן מן החטאת והאשם , העולה והמנחה ( ז , ו-י ;( תורת זבח השלמים על כל פרטיה ( ז , יא-לו . ( פרקים ח-י : חינוך הכוהנים לתפקידם במשך שבעת ימי המילואים ( בהמשך לשמות מ , יז-לה . ( הלבשת הכוהנים , משיחת אהרן הכוהן ומשיחת המשכן וכליו ( ח , ו—יג ;( קורבנות החטאת והעולה ( ח , יד-כא ;( קורבן איל המילואים ( ח , כבכט ;( משיחת בגדי אהרן ובניו ( ח , ל ;( הוראות לאהרן ולבניו בקשר לאכילת קורבן המילואים ובקשר לישיבתם באוהל מועד במשך ימי המילואים ( ח , לא-לה ;( האירועים ביום השמיני אחרי גמר המילואים : הקרבת קורבנות בעדו ובעד העם וגילוי כבוד ה' אל כל העם ( פרק ט ;( הבאת אש זרה לפני ה' על ידי נדב ואביהוא , ובעקבותיה - הפרעה בסדרי אכילתו של קורבן כפרה ( פרק י . ( פרק יא : מאכלות אסורים ; טומאת נבלה . קני מידה להבחנה בין בעלי חיים טמאים וטהורים : חיות ובהמות ( ג-ח , ( דגים ( ח-יב , ( עופות ( יג-יט ;( איסור שרצים למיניהם ( כ-כג ;( טומאה במגע ובמשא של נבלות טמאות ( כו-לח ;( טומאת נבלתה של בהמה טהורה ( לט-מ ;( סיום של הנמקה בקדושת העם ( מג-מה . ( פרק יב : תורת היולדת . פרק ינ : תורת הצרעת . פרק יד : טיהור המצורע ( א-לב ;( טיהור נגעי הבית ( לג-נג . ( פרק טו : תורת הזב , הזבה והנידה . פרק טז : יום הכיפורים - עבודת הכוהן הגדול ודין עינוי הנפש . פרק יז : שפיכת דם של בהמה , חיה ועוף . איסור שחיטה מחוץ לאוהל מועד ( ב-ז ;( איסור הקרבה מחוץ לאוהל מועד ( ח-ט ;( איסור אכילת דם ( י-יב ;( מצוות כיסוי דם של חיה ועוף ( יג ;( דין אכילת נבלה וטרפה ( טו-טז . ( פרק יח : חוקי עריות מנוסחים בלשון צווים אפודיקטיים . סמוכים להם דיני נידה , משכב זכר , שכיבה עם אשת איש , משכב בהמה ועבודת המלך ( יט-כג ;( סיום של הנמקה ( בדומה למסגרת הפתיחה ) בהיבדלות מתועבות הגויים ( כד-ל . ( פרק יט : קובץ חוקי פולחן ומוסר הפותח באזהרה להיות קדושים . פרק כ : חוקי עריות המנוסחים ניסוח קזואיסטי : דין דין ועונש בצדו . בדומה לפרק יח סמוכים לעריות דיני המלך ( ב-ה ) וכן דיני אובות וידעונים ( פסוקים ו , כז . ( חתימה הבאה להזהיר על שמירת קדושה וטהרה ( כב-כו . ( פרקים כא-כב : חוקי קדושה מיוחדים לכוהנים . אזהרות לכוהנים בקשר לטומאת מת וההגבלות החלות עליהם בקשרי נישואים ( כא , א-טו ;( דין כוהן בעל מום ( כא , טז-כד ;( דיני הרשאים לאכול בקודשים ( כב , א-טז ;( דיני קורבנות בעלי מום ( כב , יז-כה ;( שאר דינים הנוגעים לקורבנות ( כב , כו-ל . ( פרק כג : חוקי המועדים . חג המצות ( ה-ח ;( הנפת העומר וחג השבועות ( ט-כב ;( יום זיכרון תרועה = ) ראש השנה ) ויום הכיפורים ( כג-לב ;( חג הסוכות ( לג—לו ;( מצוות הקשורות לחג הסוכות : לקיחת ארבעת המינים וישיבה בסוכות ( לט-מד . ( פרק כד : נספח לחוקי המועדים . מצוות נר התמיד ( א-ד ;( מצוות לחם הפנים ( ה-ט ;( הסיפור על מקלל שם אלוהים והחוק על מקלל אלוהים , וסמוכים לכך דיני עונשים של מידה כנגד מידה ( י-כג . ( פרק כה : שנים מקודשות - שמיטה ויובל . שבת הארץ ( א-ז ;( שנת יובל , שבה שב איש לאחוזתו ולמשפחתו ( ח-כד ;( גאולת קרקעות ( כה-לד ;( שחרור משועבדים ( לה-נה . ( פרק כו : פרשת הברכות והקללות . פרק כז : נספח לספר הקדושה . הקדשות על ידי נדר והקדשות אחרות . [ מ '' ו ] מבוא לספר ויקרא ספר ויקרא , השלישי בספרי התורה , נקרא על שם המלה הראשונה בו בדומה לספר בראשית . אולם בניגוד לבראשית , שהדיבור המתחיל בו מלמד על תוכנו , אין לשמו של ויקרא דבר עם תוכנו . בספרות חז"ל מכונה הספר "תורת כוהנים , " שם המכוון יפה לתוכנו של הספר . נם בתרגום השבעים נקרא הספר ) " - Leviticus ספר ) הלויים , " היינו : )'' ספר ) הכוהנים , '' שכן בלשון היהודים בתקופה ההלניסטית המלה היוונית Levites ( לוי ) משמעה כוהן . ספר ויקרא ודאי אינו יכול להיחשב ספר הלויים , שכן אלה לא נזכרים בו אלא בפסקה אחת ( כה , לב-לד , ( וגם בפסקה זו אין הלויים נמנים בזיקה לתפקודיהם הפולחניים . בדומה לשמו בתרגום השבעים נקרא ספר ויקרא גם בתרגומים המאוחרים "ספר כוהנים ; " כך בתרגום הלטיני : , Leviticus וכן גם בפשיטתא . "ספרא דכהנא . "

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help