sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

ושרבוסים באורח ספונטני ובלתי מבוקר . הרישום האוטומטי - תוצר מחוות יד חופשית הטעונה אנרגיה יצרית תת הכרתית - העניק השראתו ל"ציור הפעולה " של אסכולת הי'אקספרסיוניזם המופשט " של ניו יורק בשנות ה . 50 עם "ציור הפעולה " בנוסח ג י קסון פולוק ווילם דה קונינג התקבל הסבך הרישומ כאופן ראייה , או שמא דווקא כ " הפרעה " דיסלקטית של שגרת הראייה : כמבט נטול פוקוס וחסר סדר היררכי או ארגון קומפוזיציונ 1 ; מבט הנאחז בדגם המכסה וגולש , כמו צמיחת העשב או התפשטות הריזום . ברישום הישראלי עלתה שפת הסבך בהשפעת מגמות האמנות המודרנית הבינלאומית , אשר ביססו כאן את אחיזתן באיחור ניכר , עם התמסרותה ההגמונית של קבוצת "אופקים חדשים " בשנות ה . 50 ערכי הרישום המופשט - מחוות היד הרושמת ועקבות תהליכים הנצברים כשכבות , חריטות ומחיקות - התעצבו ביצירתם של אמני הדור הבא ובראשם אביבה אורי , משה קופפרמן , רפי לביא ומשה גרשוני . מתוך שיח עם מאסטרים אלו ועם זירת האמנות העכשווית הבינלאומית מתפתחת שפתם האישית של אמני רישום מובהקים הפועלים כיום . פעולת השרבוט היוצרת סלילי קורים ומארגים אופיינית ליצירתן של אתי אברג ' יל , מאשה זוסמן ואיטה גרטנר , והיא מגלמת לעתים מהות של ארוס נשי - אזכורים לצורות רחם ועובר או דמיון למלאכת חוסים עמלנית . בידי יהודית סספורטס , שיבץ כהן , מאיה אסון ויעל בלבן oiznejn" woyjo האו 0 ומ 0 י " המודרניסטי אמצעי לשיח ביקורתי ן הם מבקשים להפקיעו מהקשרו האקספרסיבי המקובל , לערער על איכותו הסיסמוגרפית התת מודעת , ולגייסו במכוון כג ' סטה מכנית או אף כקלישאה אירונית . הרישום הנבנה בשכבות א 1 פ"ני לעבודתם של אילנה סלמה אורתר , דיויד א"זקס ואסף רהט , המכסים את מצע הנייר או תוקפים אותו באמצעות מחוות של חריטה , קריעה , קימוט או קולאז , ' מסורת הקולאז , ' המצרפת דימויים , טקסטים וחומרים מן המוכן , מנחה את האמנים אמיל אברהם וירמי עדני המשתמשים בגיליונות עיתון כמצע לרישום ולכתיבה . בניגוד לאמנים החושפים סער רגשי מתפרץ , מבקשות טסי כהן פפר , אילנה חמאוי ודניאלה יניב ריכטר לברוא עולמות של רוגע ודממת אינסוף , כמו במרחב השמימי או התת מימ . 1 לכודים מארג הקורים שמטיל האמן אל הדף חורג לעתים ממסגרת השיח של האמנות המופשטת הלא "צוגית אל המרחב הפיגורטיבי : לא אחת נלכדים ברשת זו רסיסי דימויים , דמויות וסמלים שמקורם ברובדי המעמקים של הנפש או הדמיון . כמו השרבוט האוטומטי , נענה רישום הסבך הפיגורטיבי לרחשי התת מודע יותר מאשר למציאות הנגלית , ומושא מבטו מכוון להתבוננות אינטרוספקטיבית החושפת חרדות , דחפים ותשוקות . בקבוצת העבודות שנבחרו יוסף קריס 0 ל , קורבה ישן , 2009 , גצי 0 רון על נייר אוסף בנו כלב , תל אביב מתוך "נאחז בסבך , " בית האמנים ירושלים

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help