sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

בשיחה ואם בטקסט רציף , יוצר יחידות של "שיח" . 6 ( discourse ) בכשירות תקשורתית ברמת השיח אנו מבחינים בין כישורי שיחה בין-אישית לבין כישורי שיח מורחב . הרכיבים השונים של הכשירות התקשורתית ברמת השיח מוצגים במרוכז בתרשים 1 שלהלן . כישורי שיחה האירוע הבא התרחש בין נגה הפעוטה לבין סבתה , כאשר נגה הייתה בת 27 חודשים . הפעוטה הסתובבה בחדר עם עגלה ובובה , נעצרה ואמרה : " אני רוצה לדבר . " בת שיחתה השיבה : " טוב . " נגה הכריזה : " צריך לשבת , " טיפסה על כיסא וישבה כך שהשתיים ישבו זו מול זו . לאחר שווידאה שמבטיהן הצטלבו , הודיעה : " יש לי שאלה . " בקשה להבהרה " ) מה את רוצה לשאול ( " ? לא נענתה . במקום זאת היא ירדה מן הכיסא והמשיכה בטיוליה עם עגלת הבובה . הטקס חזר על עצמו בכמה ביקורים נוספים , ונעצר תמיד במבע " יש לי שאלה" ( תיעוד אישי . ( מה ניתן ללמוד מן האירוע הזה על כישורי השיחה של פעוטה בגיל הזה ? שתי תופעות בולטות כאן . תופעה אחת היא עצם התשוקה לתקשורת בין-אישית דרך שיחה . יש שיטענו כי תשוקה זאת בנויה על הנעה מולדת לחברותיות . הנעה זאת מעודדת תינוקות להשתתף באירועי תקשורת עם הזולת עוד לפני התפתחות הדיבור , והיא בולטת אצל פעוטות , כמו במקרה של נגה . התופעה האחרת היא ההבנה שהפעוטה מגלה לתפקיד המרכזי של הדיבור בתקשורת בין-אישית . 6 המונח " שיח" משמש אותנו בספר כולו בשתי משמעויות : . 1 לציון התוצר , כלומר : לאפיון הטקסט הנוצר מן הצירוף של מבעים זה לזה . כך , במונחים , כגון : " שיח מורחב" או " שיח מהוקשר . 2 . " לציון התהליך , כלומר אירוע התקשורת החברתי , שהטקסט נוצר באמצעותו , כמו במונח "אירוע שיח . " תרשים : 1 רכיבי הכשירות התקשורתית ברמת השיח

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help