sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

פרק 1 מבוא : כשירות תקשורתית , שיח אורייני ושיח עמיתים שושנה בלום-קולקה ומיכל חמו " מילים הן כל מה שיש לנו" ( סמואל בקט ) מה הן יכולות השיח של ילדי גן ושל טרום-מתבגרים ? כאשר אנו מקשיבים לשיחות בין ילדים צעירים , אנו נפעמים מהיכולת שלהם לנהל לעתים דיון רציני וממושך בסוגיות המעסיקות אותם , ומופתעים מנקודות המבט הייחודיות שהם מציעים לדיון . ילדים בני 4 שנים ו5- שנים מגלים יכולת להקשיב לזולת ולענות לעניין , לפתח טיעון , לספר סיפור ולהציע הסבר ברמות הולמות לגילם . יכולות אלה התפתחו בהדרגה מאז תחילת הדיבור , והן הולכות ומשתכללות עם הגיל . כיצד , אם כן , הילדים רוכשים את כישוריהם התקשורתיים ? בספר זה נטען כי כישורים אלה מתפתחים , במידה רבה , דרך השתתפותם באירועי שיחה משמעותיים עם ילדים אחרים . ראו , למשל , בדוגמה 1 שלהלן . דוגמה : 1 היא )) בילבי (( לא תיעלם בכלל ינואר , 2000 גן גלית משתתפים : נעמי , 5 ) 5 ; 9 שנים ו9- חודשים , ( אורן , , 5 ; 10 יואב , , 4 ; 3 הגר , , 4 ; 5 אריאל , , 4 ; 6 רונית , , 4 ; 8 ושלושה ילדים נוספים מקור : הקלטת שולחן , תורות 62-26 הילדים יושבים ליד שולחן ציור . הם דנים בדמות של בילבי בסדרת אנימציה , המוכרת להם היטב . יואב הוא , כנראה , הראשון שהעלה את הנושא של בילבי . הדבר אינו ברור , כי ההקלטה מתחילה בעיצומה של השיחה בנושא זה . יואב רוצה "להיכנס לטלוויזיה" ו"להביס" אותה . הגר מסבירה כי אם הוא ייכנס לטלוויזיה , "כל הטלוויזיה שלך היא תיהרס . " מכאן הדיון מתפתח בשאלה אם ניתן לגרום לה להיעלם . 1 לגרסאות קודמות של הסעיפים , הדנים בכישורי שיח ובאוריינות שיח בפרק זה , ראו בלום-קולקה , ש . ( תשס"ב . ( סוגות של שיח אורייני דבור : היבטים התפתחותיים ובין-תרבותיים . סקריפט . 25-9 , 4-3 , וכן בלוםקולקה , ש . ( תשס"ח . ( שפה , תקשורת ואוריינות : קווים להתפתחות השיח האורייני . בתוך : פ . ש . קליין ו-י . יבלון ( עורכים , ( ממחקר לעשייה בגיל הרך ( עמ' . ( 154-117 ירושלים : האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help