sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:45

העתיד לא התכוונתי בחיבורי זה לערוך תרגיל בעתידנות , אלא לתאר התפתחות אפשרית של מערכת החינוך בישראל , כפי שהיא נראית בעיניו של אדם יחיד . המסקנה שאליה הגיע צוות מומחים , שבחן לאחרונה את הנעשה במערכת החינוך בארהייב , היתה שאומתם נתונה בסכנה . אין בכוונתי לזעזע שלא לצורך , אולם דומה שלא אפריז אם אומר שללא שינוי מהותי במערכת החינוך בישראל , תהיה גם מדינת ישראל נתונה בסכנה . פני החינוך - מטבעם - מופנים לעתיד . יש להכשיר כל ילד הנכנס היום לגןהילדים לקראת חייו בעוד עשרים או שלושים שנה . יש להניח שהצרכים החברתיים , הכלכליים והתרבותיים שיתעוררו במאה ה 21- יעלו במורכבותם על בעיות זמננו . האמנם אנו מכשירים את בני הדור הצעיר להתמודד כיאות עם הצפוי להם בעתיד ! על עם הספר מוטל להוכיח את עצמו במישור האינטלקטואלי והרוחני . נטישת יעוד זה עלולה להביא לבינוניות בחשיבה ולשטחיות בביצוע . דבר זה יהיה מנוגד בתכלית למשמעות האמיתית של שיבת עם ישראל לארצו , שהיא גם שיבה לערכים של העם היהודי ולמקורותיו . לכשתעשה אמנות הלמידה נחלתם של תלמידי בתי-הספר והאוניברסיטאות , ניתן לקוות שהיא תשמש אותם גם בהמשך , ותצמח חברה שפרטיה ימשיכו ללמוד כל ימי חייהם . היעדים החינוכיים מחייבים את גיוס כל המאמצים האפשריים . בחיבורי זה הגבלתי את עצמי לתחום מסוים - לשיטות ולטכניקות השונות של מערכת הלמידה . אולם כל מאמץ בכיוון זה חייב לשלב גם חינוך לערכים ולפיתוח האישיות . מחובתם של הורי התלמידים וגורמים אחרים ליטול חלק במאמץ המשותף יש להניח שהפעלת מערכת הלמידה , במשולב עם שיטות אחרות לפיתוח ערכים ולעיצוב האישיות , תביא לשינויים מהותיים בפני החברה . מן הסתם תתפתח

מקס רואו


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help