sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:40

המרכז למחקר השימוש השיטתי בטכנולוגיות החדשות בתחום החינוך מצוי עדיין בראשית דרכו , וידיעותינו בתחום הבנת החשיבה והלמידה עדיין לוקות בחסר . עבודות מחקר רבות וממושכות תידרשנה עוד לבדיקת הגישות הטכנולוגיות והמדעיות החדשות בתחום החינוך . לצורך זה אפשר שתידרש הקמת מרכז מיוחד למחקר , שחלק מתפקידיו אמנה להלן : לבצע עבודות מחקר לבדיקת תהליכי חשיבה ולמידה ; לשמש סמכות מייעצת למחנכים בכל הנוגע להפעלה ולשימוש נכונים במחשב ובאמצעים טכנולוגיים אחרים שישולבו במערכת הלמידה . מחקר , הערכה , מידע וועדה מכוונת המחקר , ההערכה והמידע רצויים כשלעצמם ; בדיעבד ייתכן גם שישפיעו על האחראים למערכת הלמידה לאמץ את הגישה הרווחת בעולם העסקים , הגורסת שהתוצאות חייבות להצדיק את ההשקעות - הן בכסף והן בכוח-אדם . כל תלמיד לומד בצוותא עם אחד מעמיתיו לכיתה , המקביל לו ברמתו אך אינו משתייך בהכרח לאותה קבוצת גיל ; ישנן שתי מגמות לימוד עיקריות : הרוב לומדים לשם הלמידה בלבד וכדי להעמיק את ידיעתם בכתבי הקודש . הם אינם לומדים לקראת תואר מסוים או לשם זכייה בהכרה רשמית כלשהי . הם אמנם נדרשים להיבחן בעל-פה באורח סדיר , אולם אין מקיימים בחינות גמר כלשהן ; חלק מצומצם מהתלמידים לומד להסמכה רבנית או לקבלת תואר דיין בבתי-הדין הרבניים . תחילה עליהם להשלים את שלב הלמידה שתיארנו קודם לכן , ולאחר מכן עליהם לשקוד על מערך לימודים מיוחד , שבסיומו מקיימים בחינות קפדניות . נראה שעולה בידי הישיבות להעמיד מלומדים צעירים בתחום לימודי התלמוד . הישיבות גם הוכיחו עצמן כיעילות מבחינה כלכלית ; היחס המספרי הממוצע בין הרבנים , המחנכים לבין התלמידים נע בין 1 : 40 ל . 1 : 80- אם תאמצנה האוניברסיטאות את מערכת הלמידה היחידנית , אולי הן תמצאנה לנכון לבחון ולהתאים כמה משיטות הלמידה הנהוגות בישיבות לסטודנטים הלומדים לתואר בוגר .

מקס רואו


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help